یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رانندگانی که مزاحم نوامیس مردم شوند به مجازات‌هایی از قبیل، شلاق، جزای نقدی، زندان و ضبط گواهینامه محکوم می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی و معاون دادستان تهران طی دو مصاحبه جداگانه با فارس از این مجازات‌‌ها خبر دادند.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر برخورد قاطع با رانندگانی که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می کنند، گفت: در صورت تکرار تخلفات فوق گواهینامه اینگونه رانندگان توسط پلیس ضبط می‌شود.
  
 
سردار اسماعیل احمدی مقدم در ر پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی برخورد نیروی انتظامی با رانندگانی که به صورت مداوم برای نوامیس مردم، مزاحمت فراهم می‌کنند، گفت: نیروی انتظامی با اینگونه رانندگان برخورد قاطع می کند که در راستای این برخورد خودروی اینگونه افراد از سوی پلیس توقیف و پرونده آنها جهت رسیدگی به دادسرا ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه تکرار جرم در کشور جزء عوامل تشدید مجازات است، گفت: در صورتی که رانندگان مزاحم نوامیس مردم مرتکب تکرار تخلفات شوند گواهینامه رانندگی آنها ضبط و حق رانندگی از آنها سلب می‌شود.

در همین حال معاون دادستان تهران نیز با تاکید به برخورد قاطع با مزاحمان نوامیس مردم گفت: رانندگانی که برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند با مجازات‌هایی مانند شلاق، حبس و جزای نقدی مواجه می‌شوند.
 
محمود سالارکیا گفت: رانندگانی که با مقاصد شوم برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند زمانی که توسط پلیس دستگیر می‌شوند پرونده‌ای برای آنها تشکیل و جهت رسیدگی و به دادسرا ارجاع می‌شود. وی ادامه داد: در دادسرا تحت عنوان ایجاد مزاحمت برای نوامیس، اینگونه افراد تفهیم اتهام شده و مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

معاون دادستان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بعد از صدور کیفر خواست از سوی دادسرا جهت اینگونه افراد چه برخوردی با آنها صورت می‌گیرد، گفت: بعد از صدور کیفر خواست از سوی دادسرا پرونده جهت رسیدگی به دادگاه ارسال می‌شود که دادگاه نیز معمولا برای اینگونه جرائم مجازات‌هایی مانند شلاق، حبس و جزای نقدی را لحاظ می‌کند.
وی در مورد تکرار دوباره جرم از سوی رانندگانی که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می‌کند گفت: در صورتیکه اقدام این افراد دوباره تکرار شود، تشدید مجازات را در پی خواهد داشت.

کد خبر 31602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز