با صدور تازه‌ترین مجوز تولید پروژه‌های سینمایی، کیانوش عیاری برای ساختن یازدهمین فیلم خود دست به کار می‌شود و پیمان قاسمخانی هم پس از سال‌ها نوشتن فیلمنامه و چند تجربه بازیگری، سرانجام روی صندلی کارگردانی می‌نشیند.

سینما

به گزارش همشهري، عياري كه در يك دهه اخير فقط 2 فيلم «بيدار شو آرزو» و «خانه پدري» را ساخته و آثارش به دلايل مختلف رنگ پرده را نديده‌اند، پس از 5سال، دوباره پشت دوربين مي‌رود تا اين بار يك ماجراي خانوادگي را در قالب پروژه «كاناپه» آماده نمايش كند. فيلمنامه را خود عياري نوشته و مجوز پروژه به تهيه‌كنندگي اين فيلمساز سرشناس صادر شده كه فيلم‌هايي تحسين‌شده چون «آباداني‌ها»، «تنوره ديو» و «بودن يا نبودن» را در كارنامه دارد.

او درباره فيلم تازه خود به همشهري چنين مي‌گويد: نگارش فيلمنامه كاناپه را هنوز تمام نكرده‌ام و همزمان در حال رايزني با برخي بازيگران براي همكاري هستيم. صحبت‌هايي با مهدي هاشمي شده كه اميدوارم نتيجه‌بخش باشد. هاشمي بازيگر محبوب عياري است كه پيش از اين در فيلم سينمايي «خانه پدري» و مجموعه‌هاي تلويزيوني «هزاران چشم» و «روزگار قريب» با يكديگر همكاري كرده‌اند. شايد كاناپه، سومين كار مشترك 2 چهره تحسين‌شده سينماي ايران باشد.

برادر بزرگ‌تر خانواده هنرمند قاسمخاني كه بيشتر با نوشتن فيلمنامه سريال‌هاي طنز مهران مديري شناخته مي‌شود، در نهايت تسليم جاذبه مرگبار فيلمسازي شد و تصميم گرفت «پليس‌بازي» را بر اساس متني از خودش مقابل دوربين ببرد. نكته جالب اينكه عبدالله اسكندري، طراح پيشكسوت چهره‌پردازي و محسن چگيني تهيه‌كننده نامدار مجموعه‌هاي طنز تلويزيون، تجربه اول كارگرداني قاسمخاني را تهيه مي‌كنند. حمید فرخ‌‌نژاد، سام درخشانی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، رضا رویگری، مانی حقیقی، نسیم ادبی و امیرمهدی ژوله بازيگران اصلي فيلم خواهند بود.

پليس‌بازي كه قرار بود ادامه سريال «پژمان» باشد، ماجراهاي بازيكن مشهور فوتبال را پس از ورود به دنياي فيلم و سينما پي مي‌گيرد و درباره مشكلات و مسائل فيلمسازي است. طبعا پژمان جمشيدي قرار است يكي از نقش‌هاي اصلي فيلم را بازي كند و حضور چند چهره سرشناس ديگر در پروژه قطعي شده است. ضمن اينكه كارگردان پليس‌بازي با تاييد مذاكره با مدير برنامه‌هاي آلن دلون، حضور اين بازيگر محبوب فرانسوي را در فيلم منتفي دانست.

«پس از جنگ» به نویسندگی سهیلا جبری، تهیه‌کنندگی اصغر و محسن پورهاجریان و کارگردانی سیامک کاشف‌آذر با موضوع دفاع مقدس و «ناسور» به نویسندگی کیانوش دالوند و مهدی تراب‌بیگی، تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی و داریوش دالوند و کارگردانی کیانوش دالوند درباره واقعه عاشورا، ديگر فیلمنامه‌هایی هستند که مجوز ساخت دريافت كرده‌اند.

کد خبر 315543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha