همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام خبر تصویب تاسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط شورای گسترش آموزش پزشکی، گفت: همچنین طبق ماموریت ارائه شده به دانشگاه علوم پزشکی قم تلاش می‌شود دانشگاه علم و دین تا پایان سال جاری تشکیل شود.

دکتر باقر لاریجانی

به گزارش ایکنا، ‌دكتر باقر لاریجانی با بيان اينكه گسترش دانشکده‌های طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس ضوابط در حال انجام است، عنوان کرد: ‌توسعه دانشکده‌های طب سنتی با ارزیابی و نظارت، پیگیری و انجام می‌شود.

وی با اعلام خبر تصویب تاسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط شورای گسترش آموزش پزشكي، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که طب سنتی ایران بتواند جایگاه جهانی خود را پیدا کند و با تحقیقاتی که دانشجویان و متخصصان این رشته انجام می‌دهند از ارائه اطلاعات و شواهد اشتباه در این حوزه فاصله بگیریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر وجود گذشته درخشان ایران در حوزه طب سنتی، عنوان کرد: در تلاش هستیم این گذشته درخشان را با مطالعات بالینی خوب و تحقیقات جدید قرین کنیم تا برای کشور و تمام دنیا مفید باشد.

‌لاریجانی همچنين به تاسیس دانشگاه علم و دین اشاره كرد و گفت: در این مورد به دانشگاه علوم پزشکی قم ماموریت داده شده است تا با کمک مراکز تحقیقاتی موجود در قم و نیز به کارگیری اساتیدی که در مراکز تحقیقاتی و آموزشی این شهر حضور دارند ایجاد این موسسه را به پیش ببرند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که تمام ماموریت‌هایی که به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده است به سال 1394 مرتبط است، گفت: امید داریم در سال 1394 بسیاری از این ماموریت‌ها ازجمله ایجاد دانشکده‌های طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و نیز ایجاد دانشگاه علم و دین به پایان برسد.

کد خبر 314880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha