دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

این روزها علاوه بر اجرای نمایش در ۳سالن تئاتر شهر، تالارهای وحدت، حافظ و فردوسی و البته تماشاخانه ایرانشهر، بیشترین اجراهای پایتخت در تماشاخانه‌های خصوصی متمرکز است.

تئاتر

ضمن اينكه سالن سرو هم در آستانه اختتاميه پانزدهمين جشنواره تئاتر مقاومت به جمع تالارهاي نمايشي تهران پيوست.
به گزارش همشهري، «خاطرات و كابوس‌هاي يك جامه‌دار از زندگي و قتل ميرزا تقي‌خان فراهاني» به كارگرداني علي رفيعي از 21آبان در تالار وحدت روي صحنه رفته و اجراي آن تا 30آذر ادامه دارد.

هنرمند قديمي تئاتر ايران كه اين نمايش را سال 56 هم با بازي گلاب آدينه و مهدي هاشمي اجرا كرده بود، براي حمايت از دانشجويان علاقه‌مند، در 3روز اول آذر با بليت نيم‌بها ميزبان آنهاست. سيامك صفري، مهدي سلطاني، مريم سعادت، فروغ قجابگلي، زهير ياري، هوشنگ قوانلو و... بازيگران خاطرات و كابوس‌ها هستند كه ساعت 18روي صحنه مي‌رود. مجموعه تئاتر شهر اين روزها ميزبان 3نمايش است؛ «ترور» به كارگرداني حميدرضا نعيمي سرانجام پس از يك‌ماه وقفه، اجراي خود را آغاز كرد.

اين نمايش 120دقيقه‌اي تا اول دي هر روز ساعت 19با بازي بهزاد فراهاني، يكتا ناصر، سعيد داخ، محمد ساربان، كاظم هژيرآزاد و... روي صحنه مي‌رود. «موش تو پيت حلبي» به كارگرداني علي هاشمي اجراهاي خود را در تالار سايه به پايان رساند و زري اماد در پلاتو تئاتر شهر «فولاد زنگ نمي‌زند» را اجرا مي‌كند. اين نمايش 2هفته ادامه دارد. «باغ آلبالو» آتيلا پسياني هم تا 13آذر ساعت 20 در چهارسو اجرا مي‌شود.

«برنارد مرده است» كه تا 17آذر در سالن ناظرزاده تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه است، براساس متني از مشهود محسنيان و كارگرداني علي سرابي هر روز ساعت 20 اجرا مي‌شود. متن «هتلي‌ها» را ساناز بيان نوشته و با بازي و كارگرداني حميدرضا آذرنگ، تا 17آذر ساعت 19:30ميزبان علاقه‌مندان است. نسيم ادبي، سام كبودوند، بهاره كيان‌افشار، آيه كيانپور، ستايش محمودي و آناهيتا همتي بازيگران هتلي‌ها هستند. با پايان اربعين حسيني، نمايش «شب آوازهايش را مي‌خواند» به كارگرداني رضا گوران و بازي باران كوثري و نويد محمدزاده در ايرانشهر اجرا مي‌شود.

«مونس» مهرداد كورش‌نيا با نگاهي به جنگ از چهارم آذر، ساعت 20:30اجراهاي عمومي خود را در تالار حافظ آغاز مي‌كند و اين تالار تا 30آذر هر روز ساعت 18:30با اجراي «در بارانداز» به كارگرداني اميركاوه آهنين‌جان، ميزبان علاقه‌مندان است. «خارش 7 ماهه» به نويسندگي و كارگرداني مريم مالمير هم از فردا ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه دراما روي صحنه مي‌رود. فربد فرهنگ، مهشيد بابايي، داريوش حق‌دوست و مريم مالمير بازيگران اين اجرا هستند.

نمايش «مهره پنجم» به كارگرداني محمدرضا حيدري از اول آذر، ساعت 19در سالن اصلي محراب روي صحنه رفت و تماشاخانه باران ميزبان 2نمايش است؛ «تهران بي‌تو» به كارگرداني احمد كچه‌چيان و بازي محسن رستگار، فؤاد مخبري و بيتا معيريان تا پايان فصل پاييز هر روز ساعت 20اجرا مي‌شود و رضا دادويي «كشتن گربه بابا فونتن يا ديگه منو صدا نزن مادر» را تا 25آذر، هر روز ساعت 18:15اجرا مي‌كند.

تماشاخانه 3 نقطه تا نيمه آذر ميزبان «آشوويتس» به كارگرداني شهرام ابوالقاسمي است و مهدي مشهور هم «در پروازهاي خروجي بود كه گم شد، ريحانه» را در تماشاخانه ارغنون با بازي شيوا ابراهيمي و حديث ميراميني اجرا مي‌كند. نمايش «سنگ‌بست» محمدمهدي خاتمي هم تا پايان آذر در خانه‌موزه استاد انتظامي روي صحنه است و «اسب‌هاي پشت پنجره» اميرمحمد نجاتي براساس متني از ماتئي ويسني‌يك در تئاتر باربد اجرا مي‌شود.

  • نمايشي براي غواصان شهيد

تماشاخانه سرو كه هفته گذشته با اجراي «شام آخر» احمد سليماني افتتاح شده بود، از يكشنبه 8آذر، ميزبان نمايش «جان گز» به كارگرداني نيما دهقان مي‌شود. هالي مشتاقي‌نيا نمايشنامه را براساس ماجراي غواصان شهيد در 6 اپيزود نوشته و ويدا جوان، فرزين صابوني، علي صالحي، حسين مسافرآستانه، ناهيد مسلمي و... در آن بازي مي‌كنند. جان گز هر روز ساعت ١٩:٣٠ در تماشاخانه تازه‌تاسيس سرو اجرا مي‌شود.

کد خبر 314878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha