سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

همشهری دو - سمیرا نعمتیان: این روزها وقتی به بازار میوه و تره‌بار می‌رویم گل‌کلم‌های تازه و سفید جلب توجه می‌کند و احتمالا یکی دوتا از آنها را می‌خریم که ترشی و شور درست کنیم.

گل‌کلم متفاوت

اما مي‌توانيد از اين گل‌كلم‌هاي خوش رنگ و تازه استفاده‌هاي ديگري هم ببريد؛ مثلا مي‌توانيد آنها را خرد كنيد و در سالادها بريزيد و طعم متفاوتي از سالاد داشته باشيد. حتي مي‌توانيد با تكه‌هاي آن، گل كلم‌هاي سوخاري درست كنيد كه در كنار سالاد و ترشي مي‌تواند يك شام سبك به‌حساب بيايد.

  • مواد لازم

گل‌كلم - تخم‌مرغ -  پودر سوخاري- پودر كاري - نمك و فلفل سياه و زردچوبه

گل كلم را با دست به صورت تكه‌اي خرد مي‌كنيم كه نه خيلي ريز باشد نه خيلي درشت. تخم‌مرغ را با نمك و فلفل و زردچوبه مي‌زنيم، پودر سوخاري و كاري و نمك و فلفل سياه را هم مخلوط مي‌كنيم و كنار دستمان مي‌گذاريم. روي سيني فر يك كاغذ مي‌گذاريم. ابتدا گل كلم‌ها را توي تخم‌مرغ مي‌زنيم و بعد توي پودرسوخاري مي‌غلتانيم. گل‌كلم‌هاي آغشته به پودرسوخاري را به فاصله كم در سيني فر كنار هم مي‌چينيم. حالا فر را روي 180درجه تنظيم مي‌كنيم و اجازه مي‌دهيم گرم شود. سيني را در فر مي‌گذاريم و صبرمي كنيم تا روي گل كلم‌ها سوخاري شود. سوخاري شدن گل كلم‌ها حدودا 30دقيقه طول مي‌كشد. مي‌توانيد گل كلم‌ها را سرخ هم بكنيد اما اين روش پختن در فر سالم‌تر و بي‌ضررتر است. مي‌توانيد اين گل‌كلم سوخاري‌ها را براي عصرانه هم آماده كنيد، يا با قراردادن مقداري سيب زميني سرخ كرده كنار آن، يك بشقاب غذاي ساده و متفاوت داشته باشيد. بچه‌ها از آن دسته افرادي هستند كه از اين غذا استقبال مي‌كنند.

  • چرا كلم بخوريم؟

انواع كلم‌ها خواص بي‌شماري دارند كه يكي از آنها جلوگيري از ابتلا به انواع سرطان‌هاست. مصرف گل كلم همراه با زردچوبه در سلامتي مردان و پيشگيري از سرطان پروستات مؤثر است. كلم‌ به‌علت داشتن فيبر بالا به هضم غذا كمك مي‌كند. كلم مقدار زيادي آنتي‌اكسيدان دارد كه از ابتلا به انواع بيماري‌هاي قلبي و سكته مغزي پيشگيري ‌مي‌كند.

کد خبر 314136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha