چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

همشهری آنلاین: خوردن سوشی راهی عالی است برای سالم ماندن قلب و دریافت مواد مغذی ماهی است. این نکات را برای خوردن سالم سوشی رعایت کنید:

sushi۲

- سوشی‌ ساده مانند نیگری (ماهی روی بستری از برنج) را انتخاب کنید. برای دریافت مواد مغذی متنوع‌تر از ماهی‌های متنوع استفاده کنید.

- رستوران سوشی را انتخاب کنید که مقدار زیادی ماهی و مقدار کمتری برنج به کار می‌برد،‌ و نه برعکس.

- به‌عنوان اپتایزر (اشتهاآور) از سالاد جلبک دریایی یا edamame (لوبیای سویا) استفاده کنید که باعث افزوده شدن ویتامین‌های B به رژیم غذایی‌تان می‌شوند.

- رول‌های پرشده با سبزی و ماهی را انتخاب کنید و از رول‌های حاوی مایونز، سس‌ها، پنیر خامه‌ای، یا مواد سرخ‌شده پرهیز کنید.

-  سس سویاي کم‌نمک انتخاب کنید که میزان سدیم آن نصف سس سویای معمولی است (هر قاشق چای‌خوری نمک 600 میلی‌گرم سدیم دارد) یا اصولاً سس سویا را انتخاب نکنید.

-  اگر زن هستید، برای کاهش وزن مراقب کالری‌های دریافتی‌تان هستید، حداکثر در یک وعده غذایی 6 قطعه سوشی نیگری یا ماکی بخورید.

- اگر مرد هستید و مراقب کالری‌های دریافتی‌تان هستید، حداکثر در یک وعده غذایی 9 سوشی نگیری یا ماکی بخورید.

- به‌جای برنج سنتی سفید، برنج قهوه‌ای سفارش دهید تا فیبرهای غذایی هم دریافت کنید.

-  زنان باردار باید از خوردن ماهی خام پرهیز کنند.

HealthDay

کد خبر 307286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =