سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: برای یک کارگاه تعمیرات دوربین‌های عکاسی و تصویربرداری دیجیتال حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است و فضایی معادل ۱۵ الی ۲۰ متر برای آن کافی است.

دوربین

اگر مكاني را خارج از شهرهاي بزرگ با اين ابعاد پيدا كنيد به‌طور ميانگين بايد پيش‌پرداختي برابر ۵ ميليون تومان و ماهانه 500 هزار تومان بپردازيد تا بتوانيد آن را اجاره كنيد. تعميرات دوربين به ابزار زيادي احتياج ندارد؛ وسايلي مثل پيچ‌گوشتي، پنس(گيره)، انبردست، دم باريك، منبع تغذيه، هوا گرم، هويه، اهم‌متر و ابزار‌هاي ديگر مربوط به الكترونيك كار شما را راه مي‌اندازند.

اين كار به‌نحوي است كه به هيچ عنوان نمي‌توان با آموزش‌هاي تئوري آن را انجام داد. براي يادگيري اين حرفه حتما بايد به آموزشگاه‌هاي مجاز مراجعه كرده و مهارت‌هاي لازم آن را كسب كنيد. توجه كنيد كه ساختار دوربين‌ها به‌طور كلي يكسان است و با كار كردن روي چند دوربين مي‌توانيد تجارب كافي را براي شروع به‌دست آوريد، پس نگران سختي كار نباشيد.

براي دريافت مجوز در اين كسب و كار بايد حتما در مراكز آموزشي معتبر تخصص‌‌هاي مورد نياز را كسب كرده ‌باشيد، علاوه بر آن بايد تمام كاركنان خود را بيمه كرده و با در دست داشتن سند يا اجاره ‌نامه محل كارتان و گواهي عدم‌سوء‌پيشينه به اتحاديه عكاسان و تصويربرداران مراجعه كرده و درصورت قبولي در آزمون اين اتحاديه، مجوز را اخذ كنيد.

پيدا‌كردن بازار كار در اين رشته كار چندان سختي نيست، هر شهر يا استاني عكاسي‌ها، فروشگاه‌ها و لابراتوارهاي عكاسي دارد كه از دوربين استفاده مي‌كنند و ممكن است دوربين آنها خراب شود يا با مشكلاتي مواجه شوند كه به تعمير احتياج دارد.

اين شغل ازجمله كسب و كارهاي خدماتي است و در بازار خدمات، معاملات معمولا به‌صورت نقدي انجام مي‌گيرد، همين امر مي‌تواند مزيتي براي شخصي باشد كه اين كار را شروع كرده. با سرمايه ذكر شده در ماه‌هاي اوليه مي‌توانيد از اين كسب و كار درآمدي بين يك و نيم تا ۳‌ميليون تومان داشته‌باشيد، البته اين ميزان درآمد بسته به نوع بازاريابي و ارائه خدمات به مشتري مي‌تواند به بيش از اين مقدار هم برسد. سعي كنيد در اين رشته تعميرات را با دقت كافي انجام دهيد و در دريافت دستمزد با مشتري كنار بياييد، چنين روش‌هايي به پيشرفت شما در اين كار كمك خواهد كرد.

کد خبر 314130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha