همشهری آنلاین: انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با ۱۶۴ عنوان کتاب در زمینه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، حفاظت و مرمت اشیا، حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی و گویشها در نمایشگاه تخصصی کتاب‌های هنری حضور دارد.

Book Fair

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، ملیحه مهدی‌آبادی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه پژوهشگاه گفت: در سال 94 تعداد 29 عنوان کتاب توسط انتشارات پژوهشگاه منتشر شده است.

وی افزود: اولین کتابی که امسال منتشر شد مجموعه قوانین و مصوبات و آئین‌نامه‌های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و آخرین کتاب نیز "روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار" که در حال حاضر در مرحله چاپ است، می‌باشد.

مهدی‌آبادی با اشاره به انتشار مجله اثر و مجموعه مقالات باستان‌شناسی و مردم‌شناسی گفت: کتاب مفاخر میراث فرهنگی ایران به مناسبت جشن‌نامه دکتر صادق ملک شهمیرزادی نیز یکی دیگر از اثار منتشره پژوهشگاه است.

کتاب مفاخر میراث فرهنگی ایران به مناسبت جشن‌نامه دکتر شهمیرزادی شامل مقالات متنوع بخش پیش از تاریخ، بخش آغاز تاریخی، بخش اسلامی، بخش میان رشته‌ای و بررسی‌های باستان‌شناسی می‌باشد.

وی گفت: در بخش کتیبه‌ها و متون نیز چهارمین جلد کتاب تخت فولاد یادمان تاریخی اصفهان که در ارتباط با سنگ قبرهای موجود در قبرستان تخت فولاد است به چاپ رسیده است.

مهدی‌آبادی مجموعه مقالات همایش‌های برگزار شده در سال جاری از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری که شامل مقالات اولین "همایش بین المللی دست کند"، "همایش میراث زبانی"، "همایش ملی جامعه، منابع طبیعی، آب و محیط زیست، چالشها و راهکارها" است را از دیگر اثار ارائه شده در نخستین نمایشگاه تخصصی کتابهای هنری عنوان کرد.

فهرست 164 عنوان کتاب منتشر شده که به شکل CD در نمایشگاه عرضه می‌شود در سایت پژوهشگاه به نشانی (www.richt.ir) نیز قابل مشاهده است.

نخستین نمایشگاه تخصصی کتابهای هنری (فارسی و لاتین) از 23 تا 30 آبان‌ماه از ساعت 10 تا 18 در فرهنگستان هنر، موسسه صبا برگزار می‌شود.

کد خبر 313856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha