سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: سینک در آشپزخانه همه خانه‌ها نقش اساسی و مهمی دارد.

سینگ ظرفشویی

خيلي از غذاها قسمتي از روند آماده شدن‌شان را همين جا طي مي‌كنند. حالا اگر آب از سينك عبور نكند و به‌اصطلاح بگيرد بايد چه كرد؟! شايد نخستين چيزي كه به‌نظرتان برسد استفاده از تلمبه باشد. اما راه‌هاي ديگري هم قبل از آن هست كه به شما كمك خواهد كرد و به اصطلاح نقش پيشگيري دارند.

  • متهم شماره يك

تكه‌هاي غذا مانند استخوان‌هاي باقي‌مانده، سبزيجات و موادي از اين دست عوامل اصلي گرفتگي سينك ظرفشويي هستند. قبل از هركاري يك صافي كوچك لاستيكي يا استيل را سر راه خروجي آب سينك بگذاريد. هر چيزي كه نتواند از اين صافي‌ها رد شود، از لوله‌ها هم به سختي رد خواهد شد و احتمالا مشكل زاست.

  • متهم شماره دو

چربي‌ها در رتبه بعدي قرار دارند. چربي‌ها بعد از شسته شدن روي ديواره‌هاي لوله‌ها سرد مي‌شوند و همان‌جا تجمع مي‌كنند به مرور زمان حجم‌شان بيشتر مي‌شود و باعث گرفتگي مي‌شوند. حتي‌الامكان سعي كنيد چربي‌هاي غذاها را داخل سينك نشوييد. اگر مقدارشان كم است با دستمال كاغذي آنها را از روي ظرف‌ها جمع كنيد و اگر هم فكر مي‌كنيد دستمال جواب نمي‌دهد آنها را لاي چند تكه روزنامه بريزيد و راهي سطل زباله كنيد. زماني هم كه مجبور به شستن آنها داخل ظرفشويي شديد بعد از شستن، آب داغ را راهي لوله‌ها كنيد تا چربي‌ها را بشويد. تا اينجاي كار، پيشگيري بود اما اگر كار سينك شما از پيشگيري گذشته است ادامه متن را بخوانيد.

  • از تلمبه كمك بگيريد

هميشه يك تلمبه كوچك دم‌دست داشته باشيد و براي نخستين راه‌حل از همان كمك بگيريد. هنگام تلمبه زدن اگر سينك شما 2 لگنه است با دست‌تان سوراخ لگن ديگر را بگيريد تا هوا از آن خارج نشود. با اين كار ممكن است گرفتگي راه آب باز شود.

  • حلال خانگي

اگر تلمبه هم جواب نداد به سراغ راه‌حل خانگي ديگري برويد. از سركه و جوش شيرين استفاده كنيد. 3قاشق جوش‌شيرين را روي سوراخ سينك بريزيد و يك ليوان سركه را روي آن خالي كنيد. مواظب دست و صورت‌تان باشيد.

  • لوله باز‌كن‌هاي صنعتي

اگر هنوز جواب نگرفته‌ايد بايد به سراغ لوله‌باز‌كن‌هاي صنعتي برويد كه اغلب سوپر ماركت‌ها آنها را دارند. قبل از استفاده، دستورالعمل روي محصول را كامل بخوانيد.حتما از دستكش و ماسك استفاده كنيد. تا هر زماني كه در دستور آمده است آب را در سينك بازنكنيد. سعي كنيد ظرف محتوي محلول لوله بازكن را در داخل خانه نگهداري نكنيد. اگر تمام محتويات آن كامل استفاده نشده است آن را به انباري منتقل كنيد؛ در محلي دور از دسترس كودكان.

  • لوله‌ها را باز كنيد

اگر تمام راه‌هاي بالا جواب نداد اگر فكر مي‌كنيد براي شما سخت است از مرد خانه كمك بگيريد. در ابتدا لازم نيست همه لوله‌ها را وارسي كنيد؛ يك قسمت نيم كره مانند رابط لوله‌هاي زير سينك را باز كنيد. احتمالا آشغال‌ها آنجا گيركرده‌اند. همين لوله را تميز كنيد.

  • به لوله باز كن زنگ بزنيد

هنوز جواب نگرفته‌ايد؟! گرفتگي لوله‌ها جدي است و بايد از اسيد‌هاي قوي يا فنرهاي تاسيساتي استفاده كنيد. شماره يكي از لوله بازكن‌هاي چسبانده شده روي در ورودي خانه را برداريد و تماس بگيريد.

کد خبر 312474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha