ستاره سرشناس بریتانیایی که خیلی‌ها او را با ایفای نقش در فیلم ماندگار «تایتانیک» به یاد می‌آورند و مادر ۳ فرزند است، نسبت به خطرهای حضور کودکان در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

کیت وینلست در نمایی از فیلم سینمایی« استیو جابز»

به گزارش همشهري، كيت وينسلت كه در «استيو جابز» به‌كارگرداني دني بويل در نقش جوآنا هافمن مدير بازاريابي شركت اپل ظاهر شده، با اشاره به فراگير شدن شبكه‌هاي مجازي و استفاده بيش از اندازه از اينترنت گفت: «حضور در شبكه‌هاي اجتماعي به حس اعتماد به نفس زنان جوان آسيب مي‌رساند و من هرگز اجازه نمي‌دهم فرزندانم وارد اين فضا بشوند.»

بازيگر 40ساله در گفت‌وگو با ساندي تايمز افزود: «والدين بايد زندگي بچه‌ها را از ابزارهاي نوين فناوري جدا كنند چرا كه ممكن است آنها براي گرفتن تأييد از غريبه‌ها وارد شبكه‌هاي اجتماعي شوند. گاهي اين شبكه‌ها با كارهايي كه براي كسب لايك مي‌كنند، خون من را به جوش مي‌آورند.

استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي در خانه ما ممنوع است.» شنيدن اين حرف‌ها از زبان بازيگري كه حضور در فيلم زندگي بنيانگذار شركت اپل را در كارنامه دارد، بسيار عجيب است چرا كه ظهور و گسترش بسياري از شبكه‌هاي اجتماعي مرهون به بازار آمدن ابزارهاي نوين، پيشرفته و هوشمند شركت اپل است. وينسلت همچنين اعتراف كرد به درخواست دخترش ميا براي حضور در شبكه مجازي اينستاگرام پاسخ منفي داده است:

«به دخترم گفتم به اشتراك گذاشتن عكس يعني از دست دادن خاطره‌ها.» او از مادران و پدران خواست ابزارهاي ارتباطي را از دسترس كودكان دور نگه‌دارند و بگذارند آنها «از درخت بالا بروند!» بي‌ترديد سخت‌ترين بخش انتقاد وينسلت از گوشي‌هاي همراه هنوز در راه است: «نمي‌دانم چطور مي‌شود اعضاي يك خانواده با هم بيرون مي‌روند اما سر هر يك روي ابزار الكترونيكي خودش است. همه در يك كافه نشسته‌اند، بزرگ‌ترها دارند كار خودشان را مي‌كنند و كودكان هم سرگرم ابزار خودشان هستند.» بازيگر سرشناس به ديگران توصيه كرد مانند او و همسرش شب‌ها به جاي اينكه به ابزارهاي هوشمند خود شب‌به‌خير بگويند، گوشي‌ها را از خودشان دور كنند و آرام و آسوده بخوابند.

کد خبر 312421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha