همشهری آنلاین: محتشم نامه اثر مهدی امین فروغی تازه‌ترین کتاب دفتر نشر فرهنگ اسلامی گزیده‌ای از ترکیب‌بندهای عاشورایی را در استقبال از ترکیب بند «محتشم کاشانی» به مخاطبان ارایه کرده است.

محتشم‌نامه، گزیده ترکیب‌بندهای عاشورایی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، امین فروغی در مقدمه‌ی این کتاب با نگاهی گذرا به مرثیه سرایی عاشورایی در زبان عرب از قرون اوّلیه تا عصر حاضر و تاثیر گذاری محتشم کاشانی در مرثیه سرایی به زبان فارسی به نمونه‌هایی اشاره می‌کند و نقش محتشم را در بالندگی مرثیه سرایی در ادب پارسی می‌ستاید.

«محتشم نامه » علاوه بر این، 34 ترکیب‌بند برگزیده را که در استقبال ترکیب بند جاودانه‌ی محتشم کاشانی سروده شده است، در خود جای داده است.

امین فروغی در این رابطه می‌گوید: کسانی که با اشعار مرثیه سروکار دارند از شعرای مرثیه‌سرا گرفته تا مداحان، باید با مطالعه تاریخ مرثیه سرایی و آثار بزرگان ادب پارسی، سطح دانش خود را ارتقاء دهند و بر بالندگی هنر خود بیافزایند.

نویسنده کتاب «شعر و موسیقی در نوحه‌های طهران قدیم» با بیان این‌که استفاده از اشعاری ضعیف با مضامینی سخیف در مجالس سوگواری شایسته‌ی مقام حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه‌السلام) و عزاداران آن حضرت نیست، اضافه می‌کند: مداحان باید پیوسته با مطالعه و تحقیق در عناصر تشکیل دهنده‌ی مداحی - که تاریخ و مقتل، شعر و ادبیات و موسیقی از مهمترین آن هاست - روز به روز کیفیت کار خود را بهبود بخشند و بر دامنه‌ی آگاهی و دانش و ذوق خود بیفزایند.

در همین حال ارتباط مستمر مداحان با کارشناسان تاریخ و مقتل و شعر و موسیقی یکی از وظایف مداحان است که امین فروغی برآن تاکید دارد.

بر اساس این گزارش دفتر نشر فرهنگ اسلامی کتاب «محتشم نامه » را هم‌زمان با ایام محرم حسینی در 548 صفحه و با قیمت ..... چاپ و راهی بازار نشر کرده است.

در عین حال امکان تهیه این اثر از طریق مراجعه به سایت دفتر نشر فرهنگ اسلامی www.Daftarnashr.com و یا تماس با شماره‌ی تلفن 02133114288 فراهم شده است.

کد خبر 311791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha