دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: بافت جاجیم یک بافت سنتی است که نقش و طرح آن به وسیله تار انجام می‌شود.

جاجیم بافی

از بافت جاجيم مي‌توانيد براي توليد كارهاي دستي مثل انواع كيف يا كوله‌پشتي استفاده كنيد. شما مي‌توانيد اين كار را با سرمايه‌اي نزديك به ۱۰ ميليون تومان آغاز كنيد. از اين مبلغ

۲ ميليون تومان آن را بايد براي خريد دستگاه بافت و ۲ ميليون تومان را براي تهيه چرخي كه توان دوخت جاجيم را داشته‌باشد، كنار بگذاريد. علاوه بر آن براي خريد مواداوليه مثل نخ مورد نياز بايد يك ميليون تومان هزينه كنيد و ۵ ميليون تومان باقي را براي اجاره يك فضا حداقل به وسعت ۳۰ مترمربع درنظر بگيريد. شايد با خود بگوييد اجاره چنين فضايي با اين مبلغ در شهرهاي بزرگ نشدني است اما مي‌توانيد سري به اطراف شهر يا شهرهاي كوچك‌تر بزنيد و محل مورد نظرتان را پيدا كنيد. درنظر داشته‌باشيد كه جاجيم‌بافي يك كار صنعتي و هنري است و لازمه موفقيت در آن، پيش از هر چيز، داشتن علاقه به اين كار است.

براي يادگيري اين هنر، گذراندن يك دوره يكماهه براي بافت و دوخت كافي است، بعد از اين مدت شما كاملا آماده‌ايد كه محصولاتي را توليد و عرضه كنيد. اگر مايل باشيد اين كسب و كار را در يك كارگاه راه بيندازيد پيش از هرچيز بايد به معاونت صنايع‌دستي شهر يا استان خود مراجعه كرده و با توضيح دادن كاري كه در سر داريد و نيز توجيه اقتصادي آن، پس از بررسي كارشناسان مربوطه مجوز دريافت كنيد. بعد از توليد محصول براي عرضه آن مي‌توانيد در نمايشگاه‌هايي كه سازمان ميراث فرهنگي برگزار مي‌كند شركت كرده، يا كالاي خود را از طريق عمده‌فروشان كالاهاي سنتي به فروش برسانيد. راه ديگر عرضه محصول توليدي شما، بازاريابي به كمك محيط مجازي اينترنت و فروش‌تك و عمده به‌صورت اينترنتي است. با كمي تجربه كسب كردن در اين راه مي‌توانيد پس از گذشت چند‌ماه به درآمدي حدود ۳ تا ۴ ميليون تومان برسيد.

کد خبر 311551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha