همشهری آنلاین: مدیر طرح صحن حضرت زهرا (س) در نجف، درباره آتش‌سوزی پنج شنبه ۳۰ مهر در صحن در حال احداث حضرت فاطمة الزهرا (س) حرم مطهر امیرالمؤمنین حضرت علی (ع)، گفت: این حادثه، تلفات جانی نداشت.

 صحن جدید حرم حضرت علی (ع) دچار حریق شد

محمد جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار همشهری‌آنلاین با بیان اینکه آتش‌سوزی در صحن حضرت زهرا (س) در نجف از ساعت 10:30 پنج‌شنبه به وقت محلی اتفاق افتاده است، افزود: این آتش‌سوزی حدود چهار ساعت ادامه داشت که بالاخره با حضور 20 ماشین آتش‌شناسی و تلاش آتش‌نشانان، مهندسین و کارگران صحن مهار شد.

وی درباره علت آتش‌سوزی خاطرنشان کرد: علت آتش‌سوزی در دست بررسی است اما هنوز به علت اصلی آن نرسیده‌ایم؛ به محض مشخص شدن علت اصلی، اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.  

جعفری با اشاره به جهت باد در زمان آتش‌سوزی، اظهار داشت: همیشه در این محدوده جهت وزش باد از سمت شرق به غرب است اما امروز که آتش‌سوزی شده بود، باد از غرب به شرق می‌آمد که به همین خاطر خوشبختانه حجم کمی از دود به سمت حرم امیرالمومنین می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: اگر جهت وزش باد از سمت شرق به غرب بود و همه دودی که در محل آتش‌سوزی بلند شده بود به داخل حرم می‌رفت، احتمال خفگی زائران وجود داشت. اما خوشبختانه این حادثه، تلفات جانی نداشت.

مدير طرح صحن حضرت زهرا (س) تصریح کرد: دود در رواق ابوطالب رفته بود ولی حجم دودی که به آن سمت رفته بود، کم بوده و خوشبختانه این حادثه، خسارت جانی نداشت.

جعفری همچنین از بررسی و ارزیابی خسارت وارده به صحن در حال احداث حضرت زهرا (س) خبر داد.

کد خبر 311296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha