یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

از ۸ فیلمی که در نخستین‌ماه پاییز روی پرده سینماهای ایران هستند، «محمد رسول‌الله(ص)» با داشتن بیش از ۱۰۰ سالن بیشترین فروش روزانه و هفتگی را دارد و «نهنگ عنبر» هم که از آخرین بازمانده‌های اکران تابستان، با تنها یک سالن است، به فروش ۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی رسیده است.

سینما

به گزارش همشهري، نماينده سينماي ايران در هشتادوهشتمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار تا آخرين ساعات شنبه گذشته فقط 200ميليون تا رسيدن به مرز فروش 10ميليون توماني كم‌داشت و قطعا روز يكشنبه به اين ركورد رسيده است. تازه‌ترين تجربه كارگرداني مجيد مجيدي كه روايتي از دوران كودكي پيامبر اسلام است، پس از «شهر موش‌ها2» دومين فيلمي است كه در سينماهاي ايران 10ميلياردي مي‌شود و اگر اكران آن ادامه داشته باشد، اين ركورد را هم مي‌شكند.

محمد رسول‌الله(ص) از 5شهريور به نمايش عمومي درآمده و تقريبا نيمي از فروش 9ميليارد و 800ميليون توماني آن به شهرستان‌ها اختصاص دارد. 40سالن تهران و 88سالن در شهرستان‌ها فيلم مجيدي را نمايش مي‌دهند. نهنگ عنبر هم كه بعد از 120روز نمايش همچنان در يك سالن پرديس كورش روي پرده است، به‌احتمال فراوان به همان فروش 7ميليارد و 500ميليون توماني از اكران كنار گذاشته مي‌شود.

«دوران عاشقي» عليرضا رئيسيان با داشتن 22سالن نمايش در هفتادو پنجمين روز اكران در تهران، يك ميليارد و 640ميليون تومان فروخته و فروش آن در 10سالن شهرستان‌ها 800ميليون تومان بوده است. «دلتنگي‌هاي عاشقانه» رضا اعظميان در 24روز اكران در مجموع 140ميليون تومان فروخته كه 105ميليون آن براي تهران است.

اين فيلم 24سينما در پايتخت و شهرستان‌ها در اختيار دارد.«360درجه» به كارگرداني سام قريبيان از معدود فيلم‌هاي تازه اكران است كه شروعي خوب در گيشه داشته و حدود 135ميليون تومان در تهران فروخته است. نمايش نخستين تجربه فرزند فرامرز قريبيان به‌تازگي در شهرستان‌ها آغاز شده و 25سينماي تهران آن را روي پرده دارند. «دو دوست» محصول تازه خانواده بانكي‌هاست كه نمايش آن در شهرستان‌ها به پس از‌ ماه محرم موكول شده است. فيلم جديد محمد بانكي در 23سالن تهران 157ميليون تومان درآمد داشته است.

«مردن به وقت شهريور» هاتف عليمرداني در روزهاي پاياني اكران در تهران همچنان 4سينما در اختيار دارد. اين فيلم در تهران حدود يك ميليارد و 200ميليون تومان فروخته و فروش آن در 33سالن شهرستان‌ها در مرز 800ميليون تومان است. «قندون جهيزيه» علي ملاقلي‌پور بعد از 8هفته اكران در تهران به باشگاه ميلياردي‌ها پيوسته و يك ميليارد و 100ميليون تومان فروخته است. فروش فيلم در شهرستان‌ها بعد از 7هفته به مرز 340ميليون تومان رسيد. نمايش قندون جهيزيه در 13سالن خارج از تهران ادامه دارد.

«مزار شريف» عبدالحسن برزيده در هفته پنجم اكران در تهران رسيده با در اختيار داشتن 10سالن در تهران 138ميليون تومان فروخته و فروش آن در چهارمين هفته نمايش در 16سالن شهرستان‌ها 152ميليون تومان برآورد مي‌شود. در گروه هنر و تجربه نمايش عمومي 13فيلم ادامه دارد و از تازه‌ترين فيلم‌هاي روي پرده اين گروه مي‌توان به «تاج محل» دانش اقباشاوي و «باز هم سيب داري» بايرام فضلي اشاره كرد.

کد خبر 310131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha