یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

در روزهایی که از هر گوشه خاورمیانه آتشی بلند شده‌است، فلسطینی‌ها در خاموشی و به دور از پوشش خبری رسانه‌های جهان، زیر رگبار مرگبار نظامیان صهیونیستی کشته می‌شوند.

فلسطین

در همين 24ساعت گذشته 7فلسطيني فقط در مرز غزه به ضرب گلوله نظاميان رژيم صهيونيستي كشته شدند. اين جداي از ده‌ها كشته و صدها مجروح فلسطيني است كه طي يك‌ماه گذشته در كرانه باختري و بيت‌المقدس روي زمين افتادند. بهانه كشتار فلسطيني‌ها، حملاتي است كه به شهرك‌نشينان يهودي در بيت‌المقدس طي روزهاي اخير صورت گرفته‌است؛ حملاتي كه توسط چند فلسطيني با چاقو صورت گرفته و جراحاتي سطحي در ميان چنداسرائيلي به جا گذاشته‌است.

نقطه آغاز اين درگيري‌ها، ورود گروه‌هايي از يهوديان افراطي به محوطه مسجد‌الاقصي با حمايت پليس و نظاميان اسرائيلي در‌ماه گذشته بود. اين اقدام تحريك‌آميز كه با حمايت وزرايي از دولت نتانياهو صورت گرفت، با واكنش اعتراضي نمازگزاران فلسطيني روبه‌رو شد. پاسخ اين اعتراض را اما نظاميان صهيونيست با حمله به مسجد‌الاقصي دادند. اين درگيري‌ها به كرانه باختري و حالا به غزه كشيده شده‌است.

منابع فلسطيني مي‌گويند شمار كشته‌شدگان فلسطيني طي يك‌ماه گذشته بيش از 25نفر، مجروحان بيش از 1700نفر و دستگير‌شدگان بيش از 2هزار نفر است. در ميان كشته‌شدگان چند نوجوان پسر و دختر ديده مي‌شود.اما تحول خطرناك ديگري كه در روزهاي اخير صورت گرفته مسلح شدن شهرك‌نشينان يهودي تندرو در بيت‌المقدس است.

اين موضوع هيچ كجا اعلام خبري يا تأييد نشده‌است اما فيلم‌ها و تصاويري كه از درگيري‌هاي روزهاي اخير منتشر شده و خود فلسطيني‌ها با موبايل‌هاي خود تهيه كرده‌اند نشان مي‌دهد شهرك‌نشينان تندروي يهودي مسلح شده‌اند و در كنار نظاميان اين رژيم، به جنگ فلسطينياني رفته‌اند كه تنها سلاحشان براي دفاع از خود سنگ است. حتي پرتاب سنگ هم براساس قوانين جديدي كه در نظام قضايي رژيم صهيونيستي تصويب شده، با مجازات تا 20سال حبس روبه‌رو شده‌است.

کد خبر 310026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha