یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

جلسه صلح و سازش درخصوص پرونده زنی جوان که با قرص برنج همسر موقت خود را به قتل رسانده بود، روز گذشته با حضور سرپرست دادسرای جنایی تهران برگزار شد و پایان شیرینی داشت.

دادگاه

ماجراي اين پرونده به تيرماه سال91 بازمي‌گردد. در آن زمان مأموران وقتي در جريان ناپديدشدن مرد40ساله‌اي قرار گرفتند به تحقيق پرداختند و با بررسي مكالمات تلفني وي دريافتند كه او با زني به نام پرستو در ارتباط بوده است. اين زن بازداشت شد و ادعا كرد كه مرد ناپديد شده همسر موقت وي بوده اما چند روزي است كه خبري از او ندارد. هيچ مدركي عليه اين زن وجود نداشت بنابراين وي آزاد شد تا اينكه 26مهرماه همان سال، جسد مرد ناپديد شده داخل جوي آبي حوالي كهريزك پيدا شد.

اين بار گروهي از كارآگاهان وارد عمل شدند تا به حل اين معماي جنايي بپردازند. نخستين مظنون پرونده كسي جز پرستو، همسر موقت مقتول نبود. از سويي پزشكي قانوني پس از معاينه جسد اعلام كرد كه مقتول بر اثر خوردن سم كشنده به قتل رسيده است. اعلام اين نظريه موجب شد افسران جنايي بار ديگر پرستو را بازداشت كنند.

اين زن در بازجويي‌ها سرانجام به افشاي راز جنايت پرداخت. وي گفت: مدتي بود كه با همسرم دچار اختلاف شده بودم اما قصد قتل نداشتم. مي‌خواستم حق و حقوقم را بردارم و به زندگي با اين مرد پايان دهم. پس از آن نقشه كشيدم كه با قرص خواب‌آور او را بيهوش كرده و در حدود 12ميليون تومان پول همسرم را سرقت كنم، چون تصور مي‌كردم اين پول حق و حقوق خودم بود. اما نقشه‌ام درست پيش نرفت چون فروشنده دارو، به جاي قرص خواب‌آور به من قرص برنج فروخت و فريبم داد.

وي ادامه داد: روز حادثه همراه همسر موقت خود سوار ماشين شديم و به سمت پارك رفتيم. قرص‌هايي كه خريده بودم را به‌صورت پودر داخل كپسول ويتامين ريختم و در بين راه به وي خوراندم. لحظاتي بعد او بدحال شد و من كه نگران شده بودم او را به بيمارستان رساندم. در آنجا به همسرم سرم تزريق و بعد مرخصش كردند اما حال او خوب نشد و بالاخره داخل ماشينش جانش را از دست داد. من هم به سمت كهريزك رفتم و جسد را از ماشين به داخل كانال آب انداختم.

  • قصاص

اين زن جوان كه ليسانس روانشناسي دارد، مدتي بعد از جنايت در شعبه 113دادگاه كيفري محاكمه و به خواسته اولياي دم به قصاص محكوم شد. از سويي وي به‌خاطر سرقت نيز به 2سال حبس تعزيري و 74ضربه شلاق محكوم شد. حكم در شعبه 13ديوان عالي كشور قطعي شد و نخستين بارمهرماه سال گذشته اين زن جوان پاي چوبه دار رفت. آن روز اما با التماس و گريه از اولياي دم خواست تا او را ببخشند.

هرچند آن روز اولياي دم رضايت ندادند اما زن جوان موفق شد از آنها مهلت بگيرد و به زندان بازگردد. او بارديگر آذر93پاي چوبه دار رفت اما آن روز هم قصاص نشد و از اولياي دم مهلت گرفت. از همان زمان جمعي از بازيگران سينما و تلويزيون با كمك خيرين، كمپيني براي نجات اين زن از قصاص راه‌اندازي كردند.

از سويي روز گذشته جلسه صلح و سازش با حضور سرپرست دادسراي جنايي تهران، اولياي دم و زن قاتل در دادسراي جنايي برگزار شد كه نتيجه رضايت بخشي در پي داشت. مادر مقتول در جلسه ديروز گفت: من به‌خاطر خدا، حضرت زينب(س) و حجاجي كه در مكه جانشان را از دست دادند، از قصاص قاتل پسرم صرف‌نظر كرده و او را مي‌بخشم.به گزارش همشهري، اين زن در پايان جلسه پاي برگه رضايت را امضا كرد و با بخشش وي، زن جوان از چوبه دار فاصله گرفت و به‌زودي از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه خواهد شد.

کد خبر 308656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha