همشهری آنلاین: نشان داده شده است که فیبرهای غذایی میزان کلسترول خون را پایین می‌آورند و خطر بیماری قلبی و دیابت را کاهش می‌دهند.

فیبرهای غذایی مواد کربوهیدراتی غیرقابل هضمی هستند که در بسیاری ازغذاها از جمله میوه‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شوند و جزء مهم هر رژیم غذایی سالمی هستند.همچنین مکمل‌های حاوی فیبر نیز در بازار موجودند.

آکادمی پزشکان خانواده آمریکا این نکات را در مورد فیبرهای غذایی توصیه می‌کند:

• هر روز دست کم به اندازه 4.5 فنجان میوه و سبزی بخورید. از جمله غذاهای دارای مقادیر زیاد فیبر اینها هستند: سیب، پرتقال، توت و سایر میوه‌های توت‌مانند، گلابی، کلم براکلی، هویج، لوبیا، نخود سبز و گل کلم.
• سعی کنید که به جای نان سفید، نان گندم کامل بخورید و شلتوک را جایگزین برنج سفید کنید.
• می‌توانید سبوس گندم را به غذاهایی که می‌پزید اضافه کنید.
• لوبیای پخته بخورید.

 

کد خبر 3084

برچسب‌ها