همشهری آنلاین: محققان توصیه می‌کنند براساس سن و جنسیت، هر فرد باید بین ۲۱ تا ۳۸ گرم در روز فیبر مصرف کند.

آشنایی با مواد خوراکی که فیبر مصرفی را افزایش می‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، فیبر که از موادغذایی گیاهی بدست می‌آید، دارای فواید متعددی برای سلامت از جمله کمک به هضم غذا، کمک به احساس سیری طولانی‌تر و کمک به کنترل زیاده‌خوری است.

محققان برای تامین میزان فیبر موردنیاز بدن، دستورالعمل‌های زیر را توصیه می‌کنند:

- حداقل دو فنجان میوه و دو و نیم فنجان سبزی‌جات در روز مصرف کنید.

- به جای نان سفید تصفیه شده، نان سبوس‌دار و به جای برنج سفید، برنج قهوه‌ای استفاده کنید.

- به غذاهای‌تان سبوس گندم اضافه کنید.

- هر روز نصف فنجان لوبیا پخته نظیر لوبیا سفید، لوبیا قرمز، لوبیاچیتی، لوبیا سیاه، یا لوبیا چشم بلبلی مصرف کنید.

کد خبر 411954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =