پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت الله سید احمد خاتمی در نماز عید سعید قربان گفت: آمریکا همچنان از سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند و به بهانه هایی مانند حقوق بشر ، از توطئه دست برنمی دارد و هدفش دین ماست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در جمع نماز گزاران عید سعید قربان در دانشگاه تهران اظهار داشت: مهمتر از اصل برجام ،مسائل بعد از برجام است و آمریکا می خواهد بگوید بعد از برجام یخ های میان دو کشور آب شده ، اما این طور نیست ، ما با آمریکا دشمن هستیم ، زیرا آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت می کند.

وی اضافه کرد: دلیل دیگر دشمنی با آمریکا، حمایت این کشور از تروریست های داعش در سوریه ، عراق و یمن است.

خطیب نماز عید سعید قربان تهران در خصوص دلیل نفرت از دولت آمریکا را دشمنی های آمریکا علیه مردم ایران عنوان کرد.

وی اضافه کرد : مباحث زیادی در ارتباط با مساله برجام بازگو شده و نکاتی در این ارتباط وجود دارد که باید آنها را مورد توجه قرار داد.
آیت الله خاتمی افزود: آنچه که در مسئله برجام مورد تاکید است، لغو تمام تحریم های ظالمانه است نه تعلیق آنها و اگر این موضوع مهم تحقق پیدا کرد برجام مورد تأیید همه مردم است و اگر اینطور نشد مورد تأیید مردم نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم هوشیاری درباره برجام گفت: باید دقت کرد تا آمریکا از روزنه برجام برای نفوذ سیاسی ، اقتصادی و بدتر از همه نفوذ فرهنگی در کشورمان استفاده نکند.
خطیب نماز عید سعید قربان در ادامه یادآورشد: هفته گذشته شاهد رفتار بسیار توهین امیز دژخیمان رژیم غاصب صهیونیستی در مسجد الاقصی بودیم که متاسفانه فریادی از جهان اسلام بر نمی خیزد و این خروجی همانی است که استکبار کار کرد تا مسلمانان به جان هم بیفتند آنها داعش را ایجاد کردند که مسلمانان متوجه اتفاقات در گوشه و کنار جهان اسلام نشوند.

وی اضافه کرد: دل ما از آمریکا خون است ، از28 مرداد 1332تا امروز آمریکا لحظه ای از توطئه علیه ملت ایران دست برنداشته است که این مسئله راز ماندگاری شعار مقدس مرگ بر آمریکاست و شعار مرگ بر آمریکا رمز ماندگاری است .

آیت الله خاتمی ضمن قدردانی از فعالیت کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: اختیار بررسی برجام را قانون به مجلس داده و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که نمی شود مجلس را به حساب نیاورد و آنهایی که خارج از این مجموعه در مخالفت با تلاش های کمیسیون برجام مجلس صحبت می کنند در واقع ضد قانون اساسی و ضد فرمایشات ولی فقیه عمل می کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مراکز تعلیم و تربیت در کشور گفت: بازگشایی مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها در پاییز به معنای دقیق کلمه، بهار تعلیم و تربیت است.

آیت الله خاتمی در ادامه خطبه دوم نماز عید سعید قربان افزود: انتظار مردم ما از بهار تعلیم و تربیت، تحویل گل های معطر است، گل هایی که به جان جامعه در بعد علمی، عملی و فضائل اخلاقی صفا می دهند، این نمی شود مگر اینکه محیط های آموزشی ما محیط علم ، تقوا، فضائل و ارزش های اسلامی باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره دانشگاه ها که دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست زده گفت: محیط علمی و آموزشی نباید محل یارگیری احزاب سیاسی باشد و اگر چنین شد سیاست زده می شود.
خطیب عید سعید قربان افزود: مراکز آموزشی به ویژه دانشگاه ها اگر سیاست زده شوند ، هم علم و هم دین به بیراهه می رود، انقلاب کردیم تا این نهادهای آموزشی گل پرورش دهند .

به گفته وی ، می توانیم هر روز را با بندگی خدا عید قرار دهیم، هر روزی که زمینه ریزش لطف الهی برای خودمان فراهم کردیم آن روز عید است.

امام جمعه موقت تهران همچنین با تشکر از مومنان خداجوی که روز گذشته کشور را با دعای عرفه و نغمه های معطر یا الله در کانونی از معنویت قرار دادند، فرا رسیدن عید سعید قربان و عید غدیر خم را تبریک گفت.
وی فرا رسیدن ولادت حضرت امام هادی (ع) را به نمازگزاران و امت خداجو تبریک گفت و افزود: زیارت جامعه کبیره که حاوی 250 خصلت از امامان را در خود جای داده است از یادگارهای آن امام همام است.
آیت الله خاتمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان کلاهدوز ، جهان آرا، فکوری و هاشمی نژاد که خطابه های حماسی اش لرزه به طاغوت انداخت یاد و خاطره آیت الله خزعلی را نیز گرامی داشت.
وی اضافه کرد : آیت الله خزعلی همواره مقید به ولایت بود و همان عشقی را که آن بزرگوار به حضرت امام خمینی (ره) داشت همان عشق را نثار مقام معظم رهبری کرد.

کد خبر 308318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha