پلیس در تعقیب دزد سابقه‌داری است که با شناسایی مسافران زمینی ترکیه نقشه سرقت اموال آنها را عملی می‌کند.

متهم

اين مرد تا‌كنون 21بار به جرم سرقت از سوي پليس دستگير شده و به زندان افتاده اما هر بار پس از آزادي سرقت‌هايش را از سر گرفته است.آخرين سرقتي كه دزد تك‌چشم مرتكب شد، مرداد امسال اتفاق افتاد. عصر دهم مرداد بود كه زن جواني به همراه دخترش راهي ترمينالي در اردبيل شدند تا با تاكسي‌هاي خطي به تبريز بروند. آنها قصد داشتند از تبريز براي سفري تفريحي عازم تركيه شوند و از قبل بليت تهيه كرده بودند.

مادر و دختر به جاي استفاده از تاكسي سوار پژويي يشمي شدند كه مردي حدودا 40ساله راننده آن بود. اين مرد كرايه‌اي كمتر از بقيه پيشنهاد كرده بود و علاوه بر زن جوان و دخترش، 2مرد نيز مسافر آن بودند. همه مسافران ساك‌هايشان را داخل صندوق عقب گذاشتند و ماشين به سمت تبريز حركت كرد. در بين راه، مردي كه روي صندلي جلو نشسته بود رو به راننده كرد و خواست براي استفاده از سرويس بهداشتي توقف كند. راننده هم مدعي شد كه در پمپ بنزين توقف مي‌كند تا همگي كمي استراحت كنند. دقايقي بعد وقتي خودروي پژو وارد پمپ بنزين شد، همه مسافران پياده شدند اما در يك لحظه مردي كه روي صندلي جلو نشسته بود، دوباره سوار ماشين شد و راننده پايش را روي پدال گاز گذاشت و با سرعت زياد فرار كرد.

فرار راننده و همدستش در حالي اتفاق افتاد كه تمامي ساك‌ها و وسايل همراه مسافران در صندوق عقب پژو بود.
به‌دنبال اين ماجرا، مادر و دختر كه همه لوازمشان به سرقت رفته بود به پليس مراجعه و از دزدان شكايت كردند. زن جوان مدعي بود كه بين وسايلش علاوه بر لوازم شخصي و لباس، دوربين عكاسي گران‌قيمت و 5هزار دلار هم بود كه دزدان همه آنها را سرقت كرده بودند.

با شكايت زن جوان در شعبه اول دادسراي عمومي و انقلاب اردبيل، بازپرس قديرمحمدي دستور شروع تحقيقات براي شناسايي و دستگيري سارقان را صادر كرد. مأموران در پرس و جو از مالباخته متوجه شدند كه راننده پژو مردي حدودا 40ساله بود كه چشم چپش نابينا بود. اين مشخصه، تيم تحقيق را به ياد دزدي حرفه‌اي به نام كامل انداخت كه شگردش سرقت از مسافران بود و با همين روش نقشه‌هايش را عملي مي‌كرد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كامل كه به دزد تك‌چشم نيز معروف بود آخرين بار پس از دستگيري و افتادن به زندان، توانسته با گرفتن مرخصي از زندان فرار كند.

كارآگاهان همچنين دريافتند كه اين مرد كه متولد 1354 است تا‌كنون 21بار به جرم سرقت با همين شگرد دستگير شده و به زندان افتاده اما هر بار پس از آزادي، با تغيير چهره دوباره سرقت‌هايش را از سر گرفته است. طبق اطلاعات به‌دست آمده، دزد تك‌چشم معمولا با حضور در ترمينال‌ها و محل‌هايي كه مسافران بين شهري در آنجا حضور داشتند، مسافران تركيه يا افرادي را كه به‌نظر مي‌رسيد اموال باارزشي همراهشان بود، شناسايي مي‌كرد و بعد در نقش راننده خطي ظاهر مي‌شد و پس از سوار كردن طعمه‌هايش اموالشان را سرقت مي‌كرد. بازپرس قديرمحمدي با صدور مجوز انتشار عكس بدون پوشش متهم در روزنامه، از كساني كه از مخفيگاه وي خبر دارند يا افرادي كه از سوي او هدف سرقت قرار گرفته‌اند خواست به شعبه اول بازپرسي در دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان اردبيل مراجعه كنند.

کد خبر 307260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha