دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گردون براون نخست‌وزیر انگلیس گزینه احتمال برگزاری انتخابات سراسری مجلس عوام در فصل پاییز را همچنان باز نگاه داشت.

براون که کمتر از سه ماه پیش بر مسند نخست‌وزیری انگلیس تکیه زده‌است با آگاهی از افزایش محبوبیت حزبش در تدارک برگزاری انتخاباتی زودرس است.

برخی تحلیلگران احتمال برگزاری انتخابات در ماه اکتبر را مطرح کرده‌اند با این حال براون به رادیو بی.بی.سی گفت که زمان برگزاری انتخابات را در آینده اعلام خواهد کرد.

نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب کارگر تا سال ‪ ۲۰۱۰‬که زمان برگزاری انتخابات سراسری این کشور است، بی‌نیاز از انتخابات دیگری است. اما او قصد دارد با برگزاری انتخابات پیش از موعد، بر شمار کرسی‌های حزب کارگر در مجلس عوام اضافه کند و برنامه‌های خود را آسان‌تر پیش برد.

داگلاس آلکساندر هماهنگ‌کننده برگزاری انتخابات در حزب حاکم کارگر نیز در گفتگو با روزنامه ایندیپندنت تلاش کرده تا گمانه‌زنی‌های حاکی از برگزاری انتخابات زودرس را کم اهمیت جلوه دهد.

بر اساس یک نظر سنجی جدید که جمعه گذشته در روزنامه دیلی‌تلگراف منتشر شد، حزب کارگر هشت امتیاز از رقیب محافظه‌کار خود جلوتر است.

تحلیل انتخابات آینده بر اساس این نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب کارگر می‌تواند اکثریت خود در مجلس عوام را تا دو برابر افزایش دهد.

کد خبر 30542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز