گروه سیاسی: در شرایطی که این روزها مقامات ایرانی از کارشکنی‌های پی‌درپی نظامیان آمریکایی در ارتباط با دیدار دیپلمات‌های ایرانی ربوده‌شده در اربیل با خانواده‌هایشان خبر می‌دهند

و سخنان آنها به گونه‌ای است که گویا امیدی به آزادی این افراد در کوتاه‌مدت ندارند، وزیر امور خارجه عراق گفت: امیدواریم دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در اربیل به زودی آزاد شوند.

هوشیار زیباری در حاشیه برگزاری اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران که ایسنا خبر آن‌را منتشر کرد، درباره زمان آزادی 5 مامور کنسولی ایران که دی ماه سال گذشته در اربیل ربوده شده‌اند، گفت: امیدواریم به زودی این دیپلمات‌ها آزاد شوند و به خانه‌های خود بازگردند.

دور بعدی مذاکرات هم در آینده‌ای نزدیک

زیباری البته این وعده را کمی پس از آن اعلام کرد که از درخواست دولت عراق برای برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و آمریکا خبر داد و در پاسخ به سؤالی درباره دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و آمریکا درباره عراق، با بیان اینکه از دیدگاه عراق این گفتگوها به ثبات عراق کمک زیادی می‌کند، تاکید کرد: به زودی دور بعدی مذاکرات برگزار می‌شود و شاهد نتایج ملموسی از این مذاکرات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ما به عنوان دولت عراق تلاش می‌کنیم که این مذاکرات ادامه پیدا کند و از این مذاکرات حمایت می‌کنیم.

زیباری افزود: از دیدگاه دولت عراق این مذاکرات به برقراری ثبات در این کشور کمک می‌کند و این بسیار خوب است که بعد از چند سال آمریکا و ایران برای مذاکره دور یک میز نشستند.

احتمال لغو دور بعدی مذاکرات

در حاشیه اجلاس جنبش عدم تعهد، معاون بین‌الملل وزیر امور خارجه درباره تداوم مذاکرات ایران و آمریکا گفت: هنوز هیچ تصمیمی برای انجام دور بعدی این مذاکرات گرفته نشده است.

عباس عراقچی در گفتگو با مهر احتمال لغو دور بعدی مذاکره با آمریکا با توجه به تشدید تهدیدات واشنگتن علیه تهران را رد نکرد.

کد خبر 30536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز