دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کوهستان تای در شمال شهر تای آن Tai'an و در استان شاندونگ چین واقع شده است که در بین پنج کوه مقدس چین مهمترین‌ آنها به شمار می‌آید.

کوهستان تای در شمال شهر تای آن

کوه تای حدود 3000 سال محل عبادت بود و در سال 1987 به عنوان یکی از معجزه‌های طبیعت و چشم انداز جهان در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسید.

ارتفاع این کوه 1545 متر است و اگر در بالای این کوه قرار بگیرید با مناظر و چشم اندازهای گوناگونی مواجه خواهید شد که یکی از خاص‌ترین و جذابترین آنها، پل سنگی است که به صورت طبیعی از ریزش و کنار هم قرار گرفتن سه تخته سنگ بزرگ و چندین تخته سنگ کوچک در دره ایجاد شده است و همین موضوع باعث شده که به یکی از مشهورترین پل‌ها و قوس‌های طبیعی جهان تبدیل شود.

این پل سنگی، پل جاویدان یا پل نامیرا نام دارد و علت این نامگذاری نیز آن است که هر چند دقیقا هیچ کس نمی‌داند چه زمانی این سنگ‌های عظیم در محل فعلی خود قرار گرفته‌اند اما وقوع آن را به احتمال بسیار مربوط به آخرین عصر یخبندان می‌دانند که تا کنون به همین صورت باقی مانده است.

در پایین این پل، یک دره و در قسمت جنوب آن پرتگاه بی‌انتهایی قابل مشاهده است که همین امر سبب شده علیرغم اینکه گردشگران زیادی برای بازدید از این پل طبیعی در این منطقه حاضر می‌شوند؛ اما سعی نمی‌کنند از روی پل عبور کنند چرا که ممکن است همراه با قطعه‌های بزرگ و کوچک سنگ‌ها به دره‌های عمیق سقوط کنند.

منبع: هم‌آگاه

کد خبر 304709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha