چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

مهرداد طبرسی: برگزاری همایش و بزرگداشت، اگر به شکل امروزی و صحیح انجام شود، محل بروز و شکوفایی نوشته‌ها و مقالات پرباری می‌شود.

کتاب

نكوداشت احمد سميعي نمونه موفق يكي از همين همايش‌هاست چرا كه بسياري از محققان و اديبان و نويسندگان به پاس اين چهره ماندگار مقالات و نوشته‌هاي خود را سر و ساماني دادند يا به همين انگيزه بسياري بزرگان كاري انجام داده‌اند درخور نام و مرتبه‌ او.

عنوان «به دانش بزرگ و به همت بلند» انصافا برازنده‌ منش و شخصيت ادبي سميعي گيلاني است؛كتابي كه به همت سايه اقتصادي‌نيا به زيور طبع آراسته شده؛ كوشش‌گري كه بسياري از نوشته‌ها و مقالات و ترجمه‌هاي استادش را پيش از اين نيز جمع‌آوري كرده است.

اما صورت‌بندي خود كتاب مشتمل بر 4 بخش است؛ بخش اول به راه زبان و ادب و فارسي است و بخش دوم، تحت عنوان درباره استاد، نوشته‌هاي شاگردان، همكاران و رفيقان ادبي اوست؛ بخش سوم، نگارش و ويرايش، به مداقه در ترجمه‌ها و ويرايش او مي‌پردازد و فصل پاياني گيلان‌شناسي نام دارد كه به زادگاه محبوب سميعي اختصاص دارد، از لحاظ ادبي و زبان شناختي. اين كتاب گرچه نويسندگان گوناگوني دارد اما همچون چراغي است كه قوه روشنايي آن، همت مردي است كه پرتوهاي بلند دانش را مي‌افروزد.

کد خبر 303655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha