شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

جواد نصرتی: هنوز فصل نقل و انتقالات به اتمام نرسیده، منچستریونایتد خریدهای بزرگی کرده که این تیم را دوباره شانه به شانه تیم‌های بزرگ قاره اروپا رسانده و این تازه تمام ماجرا نیست، همه در انگلیس در‌انتظار‌- آنطور که لوئیس فان خال سرمربی شیاطین سرخ گفته- یک خرید غافلگیر‌کننده‌اند.

درمسیر آرزوهای بزرگ

فان خال كمتر از 10روز پيش، ‌زماني كه درباره شرايط خط حمله تيمش صحبت مي‌كرد، گفته بود كه از وين روني و خاوير هرناندز مهاجمان تيمش راضي است اما به فكر يك خريد غافلگير‌كننده هم هست. خيلي زود رسانه‌ها چنان واكنشي به اين خبر نشان دادند كه فان‌خال مجبور شد صحبت‌هايش را يك روز بعد تصحيح كند و بگويد كه منظورش، ‌ضرورتا يك مهاجم نبوده است. با اين حال معضل مهاجم در اين تيم چنان بزرگ به‌نظر مي‌رسد كه رسانه‌ها، هنوز دست از آن صحبت‌هاي فان خال برنداشته‌اند. فان خال تا همين جا رادامل فالكائو را رد كرده است و آنخل دي‌ماريا، ‌خريد تاريخي اين تيم هم عملا با پاري‌سن‌ژرمن تمام كرده است.

به اينها بايد رابين فان پرسي را هم اضافه كرد كه راهي فنرباغچه شد. با توجه به اين شرايط است كه همه در انگليس، شمارش معكوس براي خريد يك مهاجم با كلاس جهاني را شروع كرده‌اند. از ميان همه گزينه‌هاي در دسترس، گفته مي‌شود شانس پدرو مهاجم نيمكت‌نشين بارسلونا از همه بيشتر است. او فصل گذشته با وجود عملكرد درخشانش در بازي‌هايي كه فرصت بازي پيدا مي‌كرد، زير سايه مثلت استثنايي نيمار- مسي-لوئيز سوارز بود و لوئيز انريكه سرمربي آبي‌اناري‌ها هم اعتراف كرده است كه تصميم نهايي با خود مهاجم است. همين صحبت‌ها باعث شده تا رسانه‌ها در انگليس از انتقال او به منچستريونايتد صحبت كنند. براساس گزارش‌هاي رسانه‌اي، كار پدرو با منچستريونايتد تمام‌ شده است. جريمه فسخ قرارداد پدرو 22ميليون پوند است كه با توجه به سوددهي بالاي منچستريونايتد در يكي‌دو فصل اخير و فروش بازيكناني مانند فان پرسي و دي‌ماريا، ‌مشكلي براي شياطين سرخ به‌وجود نخواهد آورد. حتي گفته شده كه پدرو تصميمش را گرفته و مي‌خواهد بعداز بازي سوپر جام اروپا كه 10روز ديگر برگزار مي‌شود به اولدترافورد بيايد. با همه اينها اما پدرو، ‌درصورتي كه انتقالش عملي شود هم بزرگ‌ترين خريد يونايتد نخواهد بود.

جدا از زلاتان ابراهيموويچ كه نامش به يكباره در برخي رسانه‌هاي انگليسي با يونايتد پيوند خورده است، شياطين سرخ، مدت‌هاست كه به‌دنبال سرخيو راموس مدافع باسابقه رئال مادريد هستند و به‌نظر مي‌رسد يونايتد خود را آماده كرده تا تحت هر شرايطي اين مدافع را به تيمش اضافه كند. گفته مي‌شود راموس از نحوه برخورد باشگاه با خودش بر سر تمديد قرارداد ناراضي است و همين مايه اميدواري يونايتد براي گرفتن اين مدافع ناراضي شده است. البته فلورنتينو پرس رئيس باشگاه رئال مادريد، زير فشار رسانه‌ها و هواداراني كه او را به‌خاطر جدايي دردناك ايكر كاسياس مقصر مي‌دانند تحركاتي را در راه توافق با سرخيو راموس شروع كرده است و رسانه‌هاي نزديك به باشگاه گزارش داده‌اند كه به راموس تأكيد كرده است كه تحت هيچ شرايطي اجازه رفتن به يونايتد را به‌دست نخواهد آورد.

انتقال راموس چه عملي شود و چه نشود، ‌شياطين سرخ تا همين حالا خريد‌هاي معركه‌اي داشته‌اند و توانسته‌‌اند بازيكناني مانند باستيان شواين‌اشتايگر و ممفيس دپاي را از بايرن مونيخ و پي‌اس‌وي آيندهوون بگيرند. به اينها بايد متئو دارميان مدافع ملي‌پوش ايتاليايي را هم اضافه كرد كه از تورينو به اولدترافورد آمده است. همه اين خريدها، احتمالا يونايتد را با سرمربي كاربلد و كاركشته‌اش در جايگاه مناسبي قرار مي‌دهد كه سرانجام بتواند از بحران بعد از جدايي الكس فرگوسن رها شود و دوباره خود را به جمع مدعيان قهرماني در انگليس و حتي اروپا برساند. فان خال فصل گذشته منچستريونايتد را به ليگ قهرمانان اروپا رساند و حالا بعد از يك سال كار با تيمش، نه‌تنها فلسفه‌اش را براي بازيكنان جا انداخته، كه مي‌تواند انتظار داشته باشد با تقويت تيمش، به‌چيزي بيشتر از رسيدن به ليگ قهرمانان دست پيدا كند.

کد خبر 302666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha