یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

زهرا کرمی: حتما شنیده‌اید که می‌گویند پا قلب دوم آدم است. در واقع، پا از دیرباز عضو مهم و تأثیرگذار در زندگی بشر بوده تا جایی که در طب مکمل، هر قسمت کف پا را به یک ناحیه از بدن نسبت می‌دهند و اعتقاد دارند با ماساژ آن قسمت می‌توان عضو مربوطه را درمان کرد.

کفش

به‌ويژه اگر قصد كاهش وزن داريد، پياده‌روي يكي از كم‌خرج‌ترين و در دسترس‌ترين انتخاب‌هاست كه اتفاقا خيلي خوب و سريع هم جواب مي‌دهد؛ البته به شرطي كه حواستان به اين قلب دوم باشد. در پياده‌روي‌هاي طولاني و به‌صورت مداوم، اگر كفش پياده‌روي مناسبي به پا نداشته باشيد، كار دست پاهايتان خواهيد داد. خريد يك جفت كفش كتاني مناسب و البته با قيمت مناسب، مي‌تواند بزرگ‌ترين صرفه‌جويي شما در زندگي به‌دليل ميل زياد به پياده‌روي باشد!

  • قبل از خريد

به پاهايتان فكر كنيد!
مي‌گويند تقريبا از هر كفش ورزشي‌اي مي‌شود براي پياده‌روي استفاده كرد به شرطي كه خصوصيات لازم را براي حمايت از پا دارا باشد.

كفش بايد كاملا متناسب با اندازه پا باشد. يعني پاشنه‌هايتان در آن راحت باشد و در قسمت پنجه جاي كافي براي انگشتان شما و جنباندن جزيي آنها داشته باشد. اندازه در انتخاب كفش ورزشي اهميت بيشتري پيدا مي‌كند اگر بدانيم در يك كفش ورزشي خوب و معتبر، چيزي به اسم جا باز كردن اصلا معنايي ندارد. بعضي‌ها پيشنهاد مي‌دهند براي به‌دست آوردن اندازه واقعي پايتان، پاها را كمي‌تر كنيد و روي يك تكه كاغذ روزنامه بگذاريد و با مدادي كه عمود بر كاغذ نگهش داشته‌ايد، طرح پا را روي كاغذ بكشيد. در موقع خريد با تطبيق طرحي كه كشيده‌ايد و زيره كفش مورد نظر، مي‌توانيد از جا شدن تمام پايتان بدون فشار در كفش مورد نظر اطمينان حاصل كنيد. علاوه بر اين، خوشبختانه پا هميشه هنگام خريد همراه شماست و پوشيدن كفش و چند قدم راه رفتن با آن، امكان پذير است.

كفش پياده‌روي مناسب بايد منعطف بوده و حالت ارتجاعي داشته باشد. از طرفي، نبايد آنقدر شل و ول باشد كه مثل ژله زيرپايتان بلرزد و نتواند حمايت لازم براي پا حين حركت فراهم كند. ضمن اينكه با قوس‌ها و بالا پايين‌هاي پايتان هماهنگ باشد. زيره كفش بايد حتما از ضخامت كافي (حداقل 1/5سانتي‌متر) برخوردار باشد تا بتواند از شدت ضربه وارد شده به پا از سمت زمين تا حد امكان كم كند. به علاوه، بهتر است كفشي كه براي پياده‌روي استفاده مي‌كنيد كمي ساق داشته باشد تا بتواند از مچ پا در مقابل پيچ‌خوردگي و حركات ناگهاني احتمالي محافظت كند.

كفش را از پنجه و پاشنه پا دست بگيريد و از پنجه، آن را به سمت بالا خم كنيد. كفش پياده‌روي خوب بايد تا زاويه 45درجه و از محل برآمدگي رويش انگشتان (اصطلاحا بالشتك پا) به راحتي خم شود. با اين كار، مي‌توانيد ميزان انعطاف آن را هم بسنجيد. كفش نبايد آنقدرها هم راحت و بدون اينكه از خودش مقاومت نشان دهد خم شود.

مي‌توانيد از كفش‌هايي كه قبلا براي پياده‌روي استفاده مي‌كرده‌ايد كمك بگيريد. زيره كفش قديمي‌تان را نگاه كنيد ببينيد در كدام قسمت‌ها ساييدگي و فرسايش بيشتري پيدا كرده است. فرسايش بيشتر يعني در آن قسمت‌ها پاي شما نياز به حمايت و محافظت بيشتري دارد.

  • هنگام خريد

تشخيص تقلب آسان نيست اما...
تشخيص اينكه يك كتاني واقعا اصل است يا نه، براي خودش داستاني است. كپي كاري تا جايي پيشرفته كه حتي ساك كفش، جعبه و كفي مخصوص آن را هم كپي مي‌كنند. اما اين وسط يك كارهايي هم مي‌شود كرد:

خيلي از برندهاي معروف در ايران نمايندگي دارند مي‌توانيد به فروشگاه‌هايشان مراجعه كنيد و با خيال راحت كفش مورد نظرتان را خريداري كنيد.

بعضي از برندها روي محصولاتشان شماره سريالي دارند كه با مراجعه به سايت‌شان و وارد كردن كد مربوطه مي‌توانيد از اصل بودن جنس مطمئن شويد.

بعضي از برندها در هر دوره يك نشان مخصوص و متفاوت با دوره قبلي در طراحي كفش‌هايشان به‌كار مي‌برند كه كپي كاران از كپي مو به موي محصولشان عقب بمانند.

قيمت پايين‌تر از حد معمول هم سرنخ خوبي است براي اينكه به اصل بودن محصول شك كنيد. هيچ فروشنده‌اي در آن حد مهربان نيست كه كتاني مارك معتبر را نصف قيمت به شما بفروشد و از آنطرف، آنقدر هم پردل و جرأت نيست كه كتاني تقلبي را به همان قيمت اصل به خريدار قالب كند.

راحتي پا آخرين و از يك نظر، مهم‌ترين ملاك است.كمتر پيش مي‌آيد يك كتاني تقلبي به راحتي اصلش باشد و كپي‌كننده معمولا حداقل در يك جا اشتباه مي‌كند يا جنس نامرغوب خودش را نشان مي‌دهد.

حواستان به زمان حراج برندها باشد. تخفيفي كه برندهاي كتاني در زمان حراج يا به‌اصطلاح OFF‌شان به خريدار مي‌دهند معمولا درصد قابل توجهي است كه با توجه به قيمت واقعي بالاي كتاني‌هاي برند، خريد را براي شما به صرفه‌تر مي‌كند.

  • بازار

كفش‌هاي لاغري چيني چند سالي هست كه در بازار ايران معمول شده‌اند. آنطور كه تبليغات اين كفش‌ها ادعا مي‌كنند، تأثير زيادي در لاغري و فرم دهي به بدن دارند. اما خيلي از متخصصان، تأثير معجزه‌آساي آنها در لاغري را رد مي‌كنند. بعضي‌ها حتي آن را براي سلامتي مضر مي‌دانند و مي‌گويند پوشيدن اين كفش مي‌تواند به ستون فقرات فشار زيادي وارد كند. به‌دليل طراحي ويژه، بعضي افراد موقع راه رفتن با اين كفش‌ها نمي‌توانند تعادل‌شان را حفظ كنند و به عقب متمايل شده، به ستون فقراتشان فشار مي‌آورند. از طرفي، اگر به سايت‌هاي معتبر خريد آنلاين جهان مراجعه كنيد و اسم اين نوع كفش را در آن جست‌وجو كنيد تقريبا به هيچ نتيجه خاصي نمي‌رسيد.بعضي‌ها مي‌گويند كفشي كه به كفش لاغري اوريجينال در بازار معروف است ساخت يك شركت چيني و تقليدي از يكي از مدل‌هاي يكي از برندهاي معروف كتاني است. قيمت نمونه چيني اين كفش‌ها در بازار، بسته به مدل رويه متغير است و حول و حوش 100تا حداكثر 200هزار تومان مي‌چرخد. از آنطرف، قيمت مدل اصلي كه ساخت آن برند معروف است هم چيزي حدود 375-345هزار تومان است.

اگر قصد خريد كفش‌هاي لاغري را داريد حتما دقت كنيد كه زيره كفش انتخابي‌تان ساختار 3لايه معروف را كه در تبليغات اين نوع كفش‌ها به آن اشاره مي‌شود داشته باشد. در بعضي نمونه‌هاي تقلبي قالب زيره يك تكه است و براي شبيه‌سازي‌ ساختار 3قسمتي، لايه مياني (كه قاعدتا بايد جدا از زيره و داراي جنسي متفاوت و نرم باشد) با استفاده از رنگ خاكستري روي قسمت مربوطه نقاشي شده است. بعضي نمونه‌ها اين ساختار چند لايه را ندارد و يك تكه طراحي شده است. در مورد خريد از برندهاي معروف و قديمي ايراني، بايد بگوييم كه فروشگاه‌هاي اين برندها را هنوز مي‌شود پيدا كرد. كفش‌هاي محكم و جانداري دارند كه مدت‌ها برايتان كار مي‌كنند و از نظر قيمت هم به صرفه هستند. قيمت‌ها از حدود 40هزار تومان شروع مي‌شود و معمولا از 150هزار تومان بالاتر نمي‌رود. قيمت كتاني‌هاي برندهاي جهاني هم در ارزان‌ترين نمونه‌ها از حدود 200هزار تومان شروع مي‌شود.

کد خبر 302086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha