چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته سوم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال با سومین برد پرسپولیس و سومین شکست ابومسلم آغاز شد

پرسپولیس در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد و در برابر حدود 40 هزار تماشاچی موفق شد با گل‌های نیکبخت از روی نقطه پنالتی در دقیقه دو، و خلیلی در دقایق 53 و 93 توانست ابومسلم را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد تا نوار پیروزی‌های این تیم به سرمربی‌گری افشین قطبی همچنان ادامه پیدا کند.

ابومسلم هم که با سرمربی‌گری خداد عزیزی به میدان آمده بود سومین شکست پیاپی خود را در لیگ‌برتر تجربه کرد.

نیمه اول
بازی خوب بازیکنان میانه پرسپولیس نیمه اول را به کام این تیم تمام کرد. در این نیمه باقری در مرکز میدان به همراه یاران کناری‌اش به خوبی فرصت بازیسازی از بازیکنان تیم ابومسلم را گرفتند و رضایی و نوری از کناره‌ها به راحتی پرسپولیس را به روی دروازه ابومسلم تحمیل کردند.
دقیقه دوم بازی پیش از آن‌که بازی گرم شود و کسی به این که چه کسی گل خواهد زد فکر کند شیث رضایی توپ را از کناره محوطه جریمه پرسپولیس برداشت و به سرعت به سوی زمین ابومسلم دوید. چند نفر بر روی پای او رفتند تا این که توپ در میانه زمین ابومسلم به بیرون رفت. توپ به نیکبخت رسید و نیکبخت این بار به سوی دروازه ابومسلم دوید تا این که بر روی نیکبخت خطا شد. به همین راحتی پرسپولیس صاحب یک ضربه پنالتی شد و نیکبخت خیلی راحت‌تر توپ را وارد دروازه ابومسلم کرد.

چند دقیقه بعد دوباره نیکبخت در موقعیت گل قرار گرفت و دوباره در محوطه جریمه ابومسلم نقش بر زمین شد، اما این بار دیگر مسعود مرادی به جای اعلام پنالتی برای پرسپولیس به نیکبخت یک کارت زرد داد.

پس از آن نوبت ابومسلم بود که شانس خود را برای گل‌زنی بیازماید. ابومسلمی‌ها توسط منصوری شانس گل‌زنی داشتند که منصوری نتوانست دروازه پرسپولیس را باز کند. پانزده دقیقه اول بازی این‌گونه به پایان رسید و پس از آن دیگر اتفاق خاصی در بازی اتفاق نیفتاد و پرسپولیس به راحتی نیمه اول را با پیروزی به پایان رساند.
یک ضربه ایستگاهی و چند ضربه کم‌جان و چند سانتر تقریبا بی‌هدف از کناره‌ها به روی دروازه پرسپولیس تمام کاری بود که ابومسلم در نیمه اول انجام داد. در پرسپولیس هم اگر آقایی کمی فرصت‌طلب می‌بود و می‌توانست دو توپی را که برایش فرستاده بودند به خوبی کنترل کند شاید این تیم صاحب‌ گل‌های بیشتر در نیمه اول می‌شد.

نیمه دوم
نیمه دوم را ابومسلم توفانی شروع کرد و در 5 دقیقه اول فشار زیادی بر روی دوازه پرسپولیس وارد کرد اما باز هم این پرسپولیس بود که به گل رسید. اشتباه دروازه‌بان و مدافع ابومسلم توپ را به آقایی رساند. آقایی، نیکبخت و خلیلی چند بار در محوطه جریمه ابومسلم توپ را رد و بدل کردند و بالاخره خلیلی توپ را وارد دروازه کرد.

بعد از این گل ابومسلم از هم پاشید و حملات زیاد و بی‌هدف آنها در ضد حملات فرصت گل‌زنی را به پرسپولیس می‌داد. در این دقایق پرسپولیسی‌ها چند فرصت گل‌زنی داشتند هچ کدام از ضربات آنها وارد دروازه نشد تا این که در دقیقه 73 و در پی یکی از اشتباهات نادر خط دفاعی ابومسلم صاحب یک ضربه پنالتی شد. فشار ابومسلم را مدافعان پرسپولیس به خوبی خنثی کرده بودند اما در یک صحنه چند بار ضربه کم‌جان مهاجمان ابومسلم و چند دفع اشتباه مدافعان پرسپولیس بالاخره ابومسلمی‌ها را صاحب یک ضربه پنالتی کرد. به نظر می‌رسید که ابومسلم به بازی باز خواهد گشت اما مهدی هاشمی‌نسب بازیکن پیشین پرسپولیس و کاپیتان ابومسلم توپ را به بیرون زد.

پس از آن بازی بی‌هدف از سوی ابومسلم و با حوصله از سوی پرسپولیس ادامه پیدا کرد. حملات ابومسلم چندان خطرناک نبودند و در دقایق پایانی بازی بالاخره یکی از ضدحملات پرسپولیس به ثمر نشست: احسان خرسندی پاس زیبایی به خلیلی رساند و خلیلی سومین گل پرسپولیس را به ثمر رساند. یک دقیقه پس از گل‌زنی پرسپولیس مقدسی‌پور آخرین اتفاق مهم بازی را رقم زد و از سوی داور اخراج شد.

کد خبر 30108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز