چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

محمود مولایی: تیم ملی والیبال۵ تیر در یکی از حساس‌ترین مسابقه‌های خود در لیگ جهانی ۲۰۱۵ میزبان لهستان است.

والیبال

مردان اسلوبودان كواچ كه دور برگشت اين رقابت‌ها را با 2پيروزي مقتدرانه برابر آمريكا شروع كرده‌اند، بدون ترديد با انگيزه‌‌هاي بسياري به مصاف لهستان مي‌روند. تيم ملي البته در دور رفت 2بار به لهستان، قهرمان جهان باخت اما شرايط ملي‌پوشان ايران نسبت به آن روزها متفاوت است. تيم ملي در دور رفت 4شكست مقابل تيم‌هاي آمريكا و لهستان داشت، اما در بازي با روسيه توانست به دوران اوج بازگردد. تيم ملي با درخشش ستاره‌هايش روسيه را 2بار در خانه شكست داد تا نخستين بردهاي خود را در دور رفت به‌دست بياورد.

در دور برگشت اما تيم ملي در سالن 12هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي نمايش خيره‌كننده‌اي مقابل آمريكا داشت و در 2بازي حتي يك ست هم به حريف واگذار نكرد. چنين بود كه تيم ملي در دور برگشت معادلات جدول گروه B را به هم ريخت. پيش از آن آمريكا با 6پيروزي در دور رفت تمام حريفان خود را شكست داده و با اقتدار در صدر جدول ايستاده بود. لهستان با فاصله در جايگاه دوم قرار گرفته بود و ايران با امتياز كمتر در رده سوم؛ اما بعد از پيروزي تيم ملي برابر آمريكا و پيروزي لهستان برابر روسيه در صدر جدول فاصله‌ها به حداقل رسيد.

با توجه به شرايط تيم‌ها به‌نظر مي‌رسد كه آمريكا به سادگي از روسيه، ضعيف‌ترين تيم گروه عبور كند. تيم ملي نيز 4پيروزي متوالي به‌دست آورده و در تهران با توجه به حمايت پرشمار تماشاگران اميدهاي بسياري براي پيروزي دارد.تيم ملي با 2پيروزي مقابل لهستان مي‌تواند جاي اين تيم در رده دوم جدول را بگيرد و گام بلندي براي صعود از اين گروه بردارد. در اين بازي تقابل ستاره‌هاي 2تيم در پست‌هاي مختلف مي‌تواند به جذابيت مسابقه كمك كند.

البته در تيم لهستان باتوژ كورك مصدوم است و اين احتمال وجود دارد كه بازي فرداشب را از دست بدهد. كورك تا اينجاي كار با كسب ۱۷۵امتياز عنوان امتيازآورترين بازيكن ليگ جهاني را به‌خود اختصاص داده است. در اين بخش شهرام محمودي از تيم ايران نيز با كسب ۹۵امتياز در مكان پنجم قرار دارد اما محمودي با ۵۶.۵۸ امتياز در صدر بهترين اسپكرهاي مسابقات ايستاده و انگيزه‌هاي بالايي دارد. مسابقه جمعه ساعت 21در سالن 12هزار نفري برگزار مي‌شود.

کد خبر 299104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha