دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: غفور در قهرمانی جهان۲۰۱۴ یکی از ستاره‌های تیم ملی والیبال ایران بود. او بر خلاف اسپک‌های شلاق‌دار و محکمی که در زمین می‌زند، بیرون از میدان والیبال جوانی بسیار خوشرو و مهربان است.

والیبال

امیر غفور در باشگاه متین ورامین عضویت دارد. او که متولد ۱۶خرداد ۱۳۷۰ در کاشان است، در همین شهر والیبال خود را شروع کرد.

غفور پس از طی کردن مراحل پیشرفت، سر از تیم ملی جوانان درآورد و در ادامه لیگ به همراه باریج اسانس کاشان درخشش خاصی داشت تا این‌که به تیم ملی ایران دعوت شد.

در مسابقات انتخابی المپیک2012 از ستارگان تیم ملی بود و در مسابقات قهرمانی والیبال آسیا۲۰۱۳ به عنوان بهترین اسپک‌زن انتخاب شد و اولین جایزه معتبر خود را در این مسابقات به دست آورد.

غفور در قهرمانی جهان۲۰۱۴ یکی از ستاره‌های تیم ملی والیبال ایران بود. او بر خلاف اسپک‌های شلاق‌دار و محکمی که در زمین می‌زند، بیرون از میدان والیبال جوانی بسیار خوشرو و مهربان است.

پشت‌خط‌‌زن تیم ملی گرچه خیلی کم مصاحبه می‌کند اما هرگاه روبه‌روی خبرنگاران می‌نشیند حرف‌های جالبی برای گفتن دارد.

این ملی‌پوش دو‌متر و سه‌سانتیمتری تیم ملی والیبال حالا امیدوار است تيم ملي مقامی بهتر از دوره چهارمی فصل گذشته را کسب کنند.

  • چرا این‌قدر مصدوم می‌شوی؟

به هر حال ما پشت‌خط‌زن‌ها همواره در معرض مصدومیت هستیم و به ویژه از ناحیه کتف به مشکل برمی‌خوریم. این هم طبیعت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است.

  • شنیدیم انگشت دستت را هم قبل از شروع مسابقات آتل بسته بودي.

بله، انگشت دستم آسیب دیده و برای آن‌که هنگام دفاع یا اسپک زدن مصدومیتم تشدید نشود آتل بستم.

  • چرا این‌قدر کم مصاحبه می‌کنی؟

راستش را بخواهید تمایلی ندارم که دائم در رسانه‌ها باشم. زمانی مصاحبه می‌کنم که حرفی برای گفتن داشته باشم. به نظرم برای علاقه‌مندان والیبال هم جالب نیست که هر روز مصاحبه من را بخوانند.

  • البته برای هواداران خیلی وقت می‌گذاری و خیلی با حوصله عکس یادگاری می‌اندازی و امضا می‌دهی.

وظیفه ماست که به هواداران احترام بگذاریم. نه‌تنها من والیبالیست بلکه فوتبالیست‌ها، بسکتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران هم باید به طرفداران اهمیت بدهند. این کوچک‌ترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم.

این عزیزان با عشق و علاقه به سالن می‌آیند، ما را تشویق می‌کند و حتی زمان تمرینات هم ساعت‌ها پشت سالن می‌مانند تا والیبالیست‌ها را ببینند. دست تک‌تک‌شان را می‌فشارم و برایم باعث افتخار است که کنار آن‌ها باشم و عکس بیندازم.

  • الگویت در والیبال چه کسی است؟

ایوان میلیکوویچ ستاره سابق تیم ملی صربستان که قهرمانی المپیک2000 سیدنی را جشن گرفت و 4دوره پیاپی به عنوان بهترین بازیکن لیگ جهانی انتخاب شد. او یک پاسور بی‌نظیر بود. نحوه اسپک زدن او و حرکاتش در زمین را هرگز فراموش نمی‌کنم.

  • اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی ایران چطور؟

بله، آقای کواچ که سرور ماست.

  • الگوی اخلاقی‌ات کیست؟

شاید باور نکنید ولی اخلاق لیونل مسی را خیلی دوست دارم. او در بازی‌های بارسلونا و تیم ملی آرژانتین خیلی کتک می‌خورد اما هرگز ندیدم از کوره در برود یا حرکت عجیب و غریبی انجام دهد. به نظر من او می‌تواند از لحاظ اخلاقی الگوی جوانان باشد.

  • خوش‌اخلاق‌ترین والیبالیست تیم ملی ایران چه کسی است؟

همه بچه‌ها اهل بگو و بخند هستند ولی فرهاد قائمی چیز دیگری است. هرگز خنده از لبان فرهاد نمی‌افتد و با شوخی‌هایش به همه ما در اردو و مسابقات روحیه می‌دهد.

  • چرا ملی‌پوشان والیبال این همه هوای سعید معروف را دارند؟

بیشتر ما اسپکرها هوایش را داریم. (می‌خندد و به شوخی ادامه می‌دهد) اگر هوای آقاسعید را نداشته باشیم واویلاست و دیگر به ما پاس نمی‌دهد!

  • فکر می‌کنی بتوانیم عنوان چهارمی خود در لیگ جهانی گذشته را تکرار کنیم؟

ما در گروه سختی به همراه روسیه، آمریکا و لهستان قرار گرفته‌ایم اما ناامید نیستیم. والیبال نشان داده می‌تواند غیرممکن را ممکن کند و این‌بار هم امیدواریم دل والیبال‌دوستان ایرانی را شاد کنیم.

منبع:همشهري‌تماشاگر

کد خبر 298810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha