حمل‌ونقل عمومی پایتخت برای خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن بسیج شده است.

بدين‌منظور امسال 500دستگاه اتوبوس در ميادين و خيابان‌هاي اصلي تهران براي انتقال شهروندان به باغ موزه دفاع‌مقدس مستقر خواهند شد. همچنين خدمات‌دهي مترو نيز يك ساعت افزايش يافته و تا ساعت 24 ادامه دارد.

به گفته سيدجعفرتشكري هاشمي معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران، وجود ايستگاه‌هاي متروي شهيد حقاني و شهيد همت در شمال و جنوب باغ موزه دسترسي مردم را به اين اتفاق فرهنگي بيش از پيش تسهيل كرده است. وي دراين‌باره افزود: با وجود اين درنظر داريم تا امسال پاركينگ‌هاي مختلفي را در جنوب، شمال، شرق و غرب باغ موزه تعبيه كنيم تا شهروندان با كمترين مشكل امكان حضور در نمايشگاه را داشته باشند. بدين‌ترتيب قرار است تا امسال 500دستگاه اتوبوس در ميادين و خيابان‌هاي اصلي تهران براي انتقال شهروندان به باغ موزه دفاع‌مقدس مستقر شوند. تشكري‌هاشمي با تأكيد بر افزايش يك ساعته كار مترو در اين ايام عنوان كرد: اميدواريم خدمات‌دهي در سال‌جاري زمينه‌اي را فراهم كند تا بازديدكنندگان بتوانند به لحاظ كمي و كيفي از اين نمايشگاه ارزشمند بهره بيشتري ببرند.

ميزان استقبال از نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌كريم در سال‌هاي اخير با رشد قابل توجهي روبه‌رو بوده است. سردار جواد خضرايي مديرعامل باغ موزه دفاع‌مقدس در اين‌باره گفت: براساس آمارهاي موجود، استقبال از نمايشگاه قرآن كريم در سال93 نسبت به‌مدت مشابه سال قبل از آن 30درصد افزايش داشته است. وي افزود: بررسي‌هاي ما نشان مي‌دهد كه عوامل مختلفي چون فضاي مشجر و زيباي باغ موزه دفاع‌مقدس، برخورداري از امكانات فرهنگي همچون برگزاري جشن شب‌هاي شيدايي و امكان بازديد از باغ موزه در افزايش تعداد بازديدكنندگان تأثيرگذار بوده است.

خضرايي همچنين به نقش تسهيل‌گر شهرداري تهران در برگزاري بيست‌وسومين نمايشگاه بين‌المللي قران كريم اشاره كرد و گفت: بخشي از خدمات‌رساني ما در قالب تأمين زيرساخت‌هاي شهري مانند حل مشكل نقل و انتقال و محيط‌زيست شهري است. بخش ديگري نيز مبتني بر تأمين نيازمندي‌هاي فرهنگي مردم به‌ويژه آشنايي مردم با قرآن كريم است. بر اين اساس، شهرداري تهران طي 2سال گذشته سعي داشته تا با تمام توان در راستاي برگزاري باشكوه نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم قدم بردارد.

کد خبر 298875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha