رئیــس کمیته امــداد امام خمینی بر تصویب قوانینی در جهت خشکاندن ریشه‌های فقر تأکید کرد.

برای ریشه‌کنی فقر نیازمند تصویب قوانین جدید هستیم

 پرويز فتاح در نشست با اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي و كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه در تصويب قوانين در مجلس جهت‌گيري بايد به سمت حمايت از محرومان و مستضعفان باشد و در هر قانون بايد شرايط نيازمندان هم درآن لحاظ شود، خواستار تصويب قوانين در جهت خشكاندن ريشه‌هاي فقر و اجباري‌كردن بيمه تأمين اجتماعي در كشور شد.

  • تأكيد بر توانمند‌سازي‌

رئيس كميته امداد همچنين با تأكيد بر اينكه توانمند‌سازي‌ اولويت اصلي اين كميته است، به همشهري گفت: « اولويت نخست كميته امداد توانمندسازي مددجويان براي خودكفا و خارج شدن از پوشش نهادهاي حمايتي است. نگاه حمايتي كميته امداد امام خميني يك نگاه مثبت اقتصادي است ولي در جهت رفع محروميت‌هاي فردي و اجتماعي نگاه ما به سمت توانمندسازي همه اعضاي خانواده است. ورود اين نهاد در زمينه ايجاد اشتغال با هدف فراهم كردن بسترهاي لازم براي توانمندسازي با عزت مددجويان است.»

فتاح با تأكيد بر اينكه عزت مددجويان در اين است كه توانمند شوند و به‌خودكفايي برسند، گفت:نبايد مردم را به گرفتن يارانه و مستمري ترغيب كنيم.تشخيص درست و اصولي براي رفع نيازهاي نيازمندان و توانمندسازي آنان و كاهش افراد تحت حمايت بسيار مهم است. مستمري‌ها حتي اگر افزايش يابند هم بايد در نهايت تنها به افرادي تعلق بگيرند كه امكان توانمند‌سازي‌ آنها به دلايلي مانند بيماري يا كهولت سن امكان‌پذير نيست. افراد تحت پوشش كه قابليت توانمند‌سازي‌ دارند بايد در اسرع وقت و البته در شرايط اصولي و واقعي توانمندي از چرخه حمايتي خارج شوند. به اين ترتيب همه آمار و ارقامي كه درباره مستمندان و افراد تحت پوشش نهاد‌هاي حمايتي مطرح است ممكن است تغيير كند.تنها همان افراد غيرقابل توانمند‌سازي‌ هستند كه جمعيت ثابت مستمري بگيران را تشكيل مي‌دهند.

  • حذف موازي كاري‌ها

پس از طرح ايده ادغام سازمان بهزيستي در كميته امداد امام خميني و طرح نظرات مختلف موافق و مخالف، رئيس كميته امداد با طرح ديدگاه ميانه‌اي در اين زمينه خواستار پايان موازي‌كاري‌هاي اين دو نهاد شد. سيدپرويز فتاح در ديدار با علي ربيعي وزيرتعاون، كار و رفاه اجتماعي بر لزوم هم افزايي در ارائه خدمات حمايتي براي نيازمندان و همراهي 2مجموعه به‌منظور حل مشكلات بيشتري از نيازمندان تأكيد كرد.فتاح با بيان اينكه تا‌كنون علت مراجعه افراد براي تحت حمايت قرار گرفتن توسط اين نهاد به‌صورت علمي و كارشناسي بررسي نشده، گفت: وظيفه اصلي ما توانمندسازي افراد تحت حمايت و خروج از چرخه حمايتي اين نهاد است؛ چراكه اكتفاكردن به دريافت مستمري مشكلي از اين افراد حل نخواهد كرد. خدمات پراكنده به نيازمندان را بايد به‌صورت منسجم مديريت كرد.بايد موازي كاري‌هاي كميته امداد امام‌خميني و سازمان بهزيستي را به حداقل برسانيم. بايد بدون تعصب سازماني، آمار‌ها و خدمات را با هم هماهنگ كنيم و اگر اين كار نياز قانوني داشت آن را برطرف‌ سازيم.

  • رئيس مجلس: نگران زندگي و تحصيل ايتام هستيم

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تشكر از سازمان بهزيستي و كميته امداد امام (ره) در زمينه خدمت‌رساني به ايتام گفت: شما ايتام در قلب ما هستيد ما نگران شما هستيم تا در بهترين شرايط زندگي و تحصيل كنيد.دكتر علي لاريجاني كه پنجشنبه شب گذشته در مجلس ميزبان جمعي از ايتام بود،گفت: اميدوارم كميته امداد و سازمان بهزيستي تمام تلاش خود را براي سعادتمندي شما فرزندان عزيز به‌كار گيرد و از خداوند يكتا عزت و سربلندي براي شما آرزو مي‌كنم.

کد خبر 298537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha