انتظارها به سر آمد و دومین مناسبت مهم سال برای مدیران و برنامه‌سازان تلویزیون پس از نوروز از راه رسید.

برنامه تلویزیون

از امروز شبكه‌هاي مختلف با پخش برنامه‌ها و سريال‌هاي ويژه‌ماه مبارك رمضان ميزباني از مردم روزه‌دار را آغاز مي‌كنند و مردم و رسانه‌ها هم در يك سنت هميشگي، از همين حالا برنده‌ها و بازنده‌هاي نهايي اين ماراتن طولاني را حدس مي‌زنند. آنچه پيش رو داريد پيش‌بيني همشهري از مهم‌ترين، بهترين، تماشايي‌ترين، معمولي‌ترين و شايد خنثي‌ترين برنامه‌هاي رمضان 1436قمري و 1394شمسي است.

مهم‌ترين و معمولي‌ترين(!) سريال: پايتخت4

وعده ديدار با خانواده نقي معمولي و ديگر اهالي علي‌آباد مازندران امسال كمي به طول انجاميد و معمولي‌ها به جاي 14روز نوروز، با يك سريال 26قسمتي در شب‌هاي‌ماه مهماني خدا ماجراهاي خود را براي مردم سراسر ايران روايت مي‌كنند. ناگفته پيداست كه همين انتظار بيش از يك سال براي ديدن تازه‌ترين ساخته سيروس مقدم، هيجان را به اوج رسانده و مي‌شود گفت محسن تنابنده و ديگر هنرمندان فصل چهارم پايتخت با آگاهي از حجم انتظارها، خود را براي فتح آنتن رمضان آماده كرده‌اند. تنها رقيب پايتخت4را مي‌توان خود سريال دانست كه اگر به قدرت و قوت فصل‌هاي پيشين نباشد، سوگمندانه بايد حق را به مديران پيشين تلويزيون داد كه پرونده سريال مقدم و تنابنده را پس از 3فصل بسته بودند. گرچه تماشاي تيزرهاي تبليغاتي سريال از حالا خنده را بر لب تماشاگران و طرفداران پايتخت نشانده است.

گزينه جايگزين: «دردسرهاي عظيم2» كه قرار است مهم‌ترين رقيب پايتخت4باشد، پيش از به‌صدا درآمدن زنگ آغاز رقابت، قافيه را به سريال رمضاني شبكه يك باخته است. تقريبا كسي نيست كه نداند مشكل بزرگ دردسرهاي عظيم پيش و بيش از رقيبان، زمانبندي پخش و همزماني آن با بازي‌هاي تيم ملي واليبال ايران در ليگ جهاني است. 6قسمت سريال در روزهاي 29و 31خرداد و 5، 7، 12و 13تير به همين دليل پخش نمي‌شود و در 5شب قدر هم جاي خود را به سريال «نياز» مي‌دهد. دردسرهاي عظيم2هرقدر هم ديدني باشد، 11شب‌ماه رمضان روي آنتن نمي‌رود و بعيد است كسي دردسرهاي بزرگ ديدن يك سريال تكه و پاره را به جان بخرد!

  • طنزترين برنامه رمضاني: خندوانه

رامبد جوان كوشيد در فصل دوم برنامه محبوب خود با يك دكور بزرگ و افزايش تعداد تماشاگران تحولي بزرگ به‌وجود بياورد اما آنچه در نهايت به برگ برنده خندوانه تبديل شد، يك عروسك بامزه است كه با صداپيشگي محمد بحراني و گويش شيرين جنوبي، قند در دل همه آب مي‌كند. كمرنگ و تا حدودي خنثي شدن شخصيت نيما به علاوه شائبه‌هايي كه در دعوت از مهمانان نه‌چندان سرشناس و البته سياسي به برنامه پديد آمد هم ازجمله دلايل افت خندوانه در دور تازه است. با اين حال، اجراي بخش كمدين با حضور چهره‌هايي محبوب چون مهران غفوريان و ظهور گاه و بي‌گاه مهماناني چون اكبر عبدي هنوز هم خندوانه را در قامت يكي از مهم‌ترين و پربيننده‌ترين برنامه‌هاي تلويزيون سرپا نگه‌داشته است. اين برنامه در‌ماه رمضان در ساعت عصرگاهي روي آنتن مي‌رود تا با سريال‌ها تداخل نداشته باشد.

  • مورد عجيب ماه عسل

سال‌هاست بسياري از مردم عادت كرده‌اند حدود 90دقيقه مانده به لحظه اذان را پاي تلويزيون بنشينند و ماجراهاي عجيب و گاهي دردناك هموطنان خود را در لحظه‌هاي روحاني منتهي به افطار از شبكه3تماشا كنند. احسان عليخاني با وجود تمام كاستي‌ها و ضعف‌هايي كه در برنامه و اجراي خود دارد، يك حس خاص در مخاطبان ايجاد مي‌كند و آنها را با حال و هوايي معنوي در آستانه اذان پاي سفره افطار مي‌نشاند. شايد هم مردم دوست دارند با قلب شكسته و چشم نمناك روزه خود را باز كنند و ديدن مهمانان منحصر‌به‌فرد عليخاني را حتي در مهماني‌ها از دست نمي‌دهند.‌ ماه‌عسل با فاصله بهترين برنامه در آستانه افطار تلويزيون در سال‌هاي اخير بوده و اين جايگاه را به سادگي به رقيبان خود واگذار نمي‌كند.

ديگر گزينه‌ها: ويژه‌برنامه شبكه يك با وجود استفاده از جواد رضويان در مقام مجري بعيد است گزندي به‌ماه عسل برساند و همين كه «دعوت» بتواند گليم خود را با توجه به زمان پخش نه‌چندان مناسب از آب بيرون بكشد، كافي است. «امشب» علي ضيا هم كه قرار است 2شب در هفته ساعت 23روي آنتن برود، بي‌ترديد قافيه را به علاقه‌مندان سريال‌هاي مناسبتي مي‌بازد كه نشان داده‌اند علاقه‌اي به برنامه‌هاي گفت‌و‌گو محور ندارند.

کد خبر 298315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha