دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

کاهش شدید سرانه مصرف و نبود کشش افزایش چندباره قیمت شیر و لبنیات در بازار موجب پشیمانی تولید‌کنندگان لبنیات از پیگیری درخواست افزایش ۵درصدی قیمت لبنیات شد.

شیر

پس از استقرار بازرسان سازمان حمايت در كارخانه‌هاي لبني براي نظارت بر خريد شير خام به نرخ مصوب 1440توماني، كاهش قدرت خريد مردم و دپوي محصولات لبني در كارخانه‌ها، چانه‌زني توليد‌كنندگان شير و لبنيات به پايان خود نزديك شد.دبير انجمن صنايع لبني با اعلام انصراف اين صنايع از پيگيري افزايش تازه قيمت لبنيات اعلام كرد:

چندي پيش انجمن فرآورده‌هاي لبني درخواست افزايش 5درصدي قيمت‌ لبنيات را به ستاد تنظيم بازار و سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان ارسال كرده بود اما با توجه به كاهش قدرت خريد مردم و نبود كشش بازار، پيگير اين درخواست افزايش قيمت نشده و دستگاه‌هاي مذكور نيز جوابي به اين درخواست نداده‌اند.

رضا باكري با بيان اينكه دستگاه‌هاي نظارتي قيمت لبنيات در بازار را رصد كرده و هر واحدي كه خارج از ضوابط و مجوزها اقدام به افزايش قيمت كرده باشد، متخلف شناخته شده و با آن برخورد مي‌شود، افزود: به‌رغم رشد 6درصدي هزينه تمام‌شده توليد لبنيات، در شرايط كنوني اگر مصوبه‌اي براي افزايش قيمت‌ها صادر شود نيز بازار كشش خريد نداشته و باز هم شركت‌ها ناچار به عرضه محصولات خود با زيان و زير قيمت تمام‌شده هستند.

وي شير، پنير و برخي مواد لبني را از محصولات پر مصرف در‌ماه مبارك رمضان دانست و با اعلام اينكه قيمت لبنيات در اين‌ماه افزايش نخواهد يافت، افزود: يكي از علل عمده ركود بازار شير و لبنيات پايين‌بودن قدرت خريد مردم است. همچنين اكنون صنايع لبني به‌طور متوسط شير‌خام را با قيمت 1200 تا 1250تومان از دامداران خريداري مي‌كنند و توان خريد شير خام با قيمت مصوب تيرماه سال گذشته يعني 1440تومان را ندارند.

  • بازرسان در كارخانه‌هاي لبني

رئيس انجمن صنفي گاوداران استان تهران نيز از استقرار بازرسان سازمان حمايت در كارخانجات لبني براي اجراي مصوبه 1440توماني شيرخام خبر داد و اعلام كرد: براي اجراي مصوبه خريد هر كيلوگرم شير خام به قيمت 1440تومان، مقرر شده تا ناظران و بازرسان سازمان حمايت در كارخانه‌هاي بزرگ لبني مستقر شوند. احمد مقدسي با اعلام اينكه به‌تازگي ستاد تنظيم بازار اجراي مصوبه به تعويق افتاده خريد شير خام به نرخ 1440تومان را در سال‌جاري ابلاغ كرده، افزود: با ابلاغ كارگروه تنظيم بازار، ناظران و بازرسان سازمان حمايت براي اجراي درست اين مصوبه در كارخانجات بزرگ لبني مستقر خواهند شد.

کد خبر 298211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha