یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب نظریه‌ای در باب عدالت، مهمترین اثر جان رالز ، فیلسوف آمریکایی با حضور مترجم این کتاب در سلسله‌ نشست‌های شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

نظریه عدالت جان رالز

به گزارش روابط عمومی شهر کتاب «نظریه‌ای در باب عدالت» اثر جان رالز، یکی از کتاب‌هایی است که آیندگان به واسطه‌اش زمانه‌ی ما را یاد خواهند کرد. به جرات می‌توان گفت این کتاب مهم‌ترین اثر فلسفه‌ی اخلاقی و سیاسی در سده‌ی بیستم است.

اثری کلاسیک، هم‌سنگ آثار ایمانوئل کانت و جان استوارت میل. رالز در این کتاب استدلال می‌کند که اصول صحیح در زمینه‌ی عدالت آن‌هایی است که انسان‌هایی آزاد و عاقل، استقراریافته در وضعیت‌ آغازین، در پس پرده‌ی بی‌خبری، بر سرش توافق خواهند کرد.

بر اساس این گزارش به تازگی برگردان تازه‌ای به زبان فارسی از کتاب «نظریه‌ای در باب عدالت» بر اساس آخرین ویراست، به قلم مرتضی نوری به همت نشر مرکز منتشر شده است.

شست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۶ خرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی این کتاب اختصاص دارد که با حضور دکتر موسی اکرمی، دکتر شهلا اسلامی و مرتضی نوری در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

به گزارش همشهری آنلاین پیش از این ترجمه دیگری هم از این کتاب منتشر شده بود که با انتقاد اهل ترجمه و فلسفه روبرو گشت.

کد خبر 297984

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha