یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

جهانگیر کوثری: تمرینات تیم ملی با نفرات موجود ادامه دارد. دیدار با نیروی زمینی دستاوردهای خوبی برای مربیان تیم ملی داشت.

حداقل امتیازی که تیم ملی در این بازی به‌دست آورد، خارج ‌شدن از برزخ و تعیین و تبیین شیوه بازی ما در مقابل کره بود.

 آزمایش نفرات در خط دفاع و یافتن یک مدافع چپ کلاسیک از جمله خواسته‌هایی بود که مربیان هنوز به آن نرسیده‌اند. شاید نیک‌بخت واحدی در سمت چپ ثابت شود و یا محمد نصرتی با ایجاد یک خط مطمئن‌تر دفاعی نظر کادر فنی را جلب کند.

 بالاخره مربی تیم ملی به این باور و واقعیت رسید که باید از بهترین بازیکنان برای بازی با کره استفاده کند. این بازی حساس شوخی‌بردار نیست و نمی‌توان بر اساس ذهنیت‌های شخصی با آن روبه‌رو شد.

مشکلات دفاع راست ثابت نیز با آوردن حسین کعبی حل خواهد شد تا شاید عادت بازی منطقه‌ای در راست توسط مهدوی‌کیا و کعبی بتواند جوابگو باشد. تثبیت مدافعان و اعتماد به نفس دادن به بازیکنان ثابت از همین امروز یک امر ضروری است تا خط اصلی دفاع ما یاران کناری خود را بشناسند و شیوه‌های بازی فردی و حوزه وظایف خود را برای یکدیگر با کار عملی تعریف کنند.

 تیم ما آن اندازه که نیاز به ترمیم در خط دفاع و حمله دارد در خط میانی از ثبات و بازیکنان بزرگی برخوردار است. تیموریان، نکونام، مهدوی‌کیا، کریمی و معدنچی زمانی در حد استاندارد ظاهر می‌شدند که یاران کناری آنها همین نفرات باشد، یک مهره ناآشنا که کمی ضعیف‌تر از این نفرات باشد،‌ کلیت بازی گروهی را به‌هم می‌ریزد و خطوط ارتباطی را مخدوش می‌کند.

 بافت کلی تیم باید کیفیت فردی و گروهی را در خود داشته باشد تا در شرایط سخت بتواند بازی را درآورد و توپ و میدان را در اختیار بگیرد. این کارهای بزرگ از بازیکنانی چون کریمی، مهدوی‌کیا، نکونام، تیموریان و... برمی‌آید. در خط حمله نیز مشکلات ما باقی است، در مواقعی باید از علائق شخصی و احساسی گذشت و با صراحت قلم را روی بعضی از نامها کشید.

 واقعاً ترکیب دلخواه و آرمانی کادر فنی کدام است؟ هاشمیان و عنایتی یا هاشمیان و برهانی و یا عنایتی و اکبرپور؟ این میدان مرد جنگ‌دیده می‌طلبد و شوخی‌بردار نیست، اینجا میدان آزمایش، سازندگی و آینده‌نگری نیست، باید تیم ما در این بازی پیروز شود، وگرنه تمام تئوری‌های کادر فنی به‌هم خواهد ریخت.

حتی پیشنهاد می‌شود برای این دیدار سخت میرزاپور نیز فراموش نشود که اگر اشتباهی صورت پذیرد راه برگشت وجود ندارد. نتیجه این واژه سخیف و سخت بسیار بی‌رحم است و در منطق فوتبال امروز جهان تعریف جداگانه‌ای برای خود دارد.

ریزش دفاعی از سمت چپ تیم ملی و نقطه قوت کره در یورش از سمت راست تیمی خود، نگرانی‌‌ها را افزایش داده است. نیک‌بخت به دفاع چپ می‌رود یا نصرتی برای دفاع به این نقطه می‌رود؟‌

کد خبر 2973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز