چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

گروه سیاسی: غلامحسین الهام پیرامون تغییر معاون سیاسی وزیر کشور پرسش شد که وی این تغییرات داخل وزارتخانه‌ها را مربوط به دولت ندانست.

وی خاطرنشان کرد: البته اختیارات رئیس جمهور در حوزه وزرا با خود ایشان است و جمهوری اسلامی‌نظام سلطنتی نیست که شاهزادگانی تا آخر سر جا بمانند چرا که تغییر با توجه به چارچوب صحیح، امری مفید است.

سخنگوی دولت در نشست خود با خبرنگاران، با اعلام مطلب بالا، در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که برخی معتقدند که علت استعفای دو تن از وزرای دولت نهم به علت این بوده است که رئیس‌جمهوری در مورد انتصابات به آن‌ها فشار آورده است، گفت: چنین حرفی صحیح نیست و گمانه‌زنی است.

الهام خاطر نشان کرد:‌ این‌که رئیس‌جمهوری به وزرا بگوید فلان فرد را بگذارید یا نگذارید وجود ندارد، وزارتخانه‌ها زیر نظر وزرا هستند و وزرا خود مسئول وزارت‌خانه‌های‌شان هستند و در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی تاکید کرد:‌ رئیس‌جمهوری در تصمیم وزرا دخالتی نمی‌کند، بلکه رئیس‌جمهوری برای ارزیابی خروجی وزارتخانه‌ها را ملاک قرارمی‌دهد.

به دنبال زمان مناسب

از سخنگوی دولت پیرامون علت عدم ارائه گزارش عملکرد دولت درباره برنامه چهارم سؤال شد که در این باره گفت: در همان جلسه ارائه لایحه بودجه گزارش عملکرد برنامه چهارم نیز توسط رئیس جمهوری ارائه شد، اما مجلس علاقه‌مند است که این گزارش به صورت مستقل نیز در جلسه‌ای بیان شود که ما نیز مخالف آن نیستیم، اما باید زمان مناسب آن تعیین شود.

تحریف سخنان شاهرودی

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی در مورد سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه اظهار داشت:‌ عده‌ای به دنبال این هستند که با تعبیرها و تفسیرهای خاصی که از صحبت‌های مسئولان کشوری می‌کنند آب وحدت و انسجام را در کشور گل‌آلود کنند، در حالی که رئیس قوه قضائیه و رئیس‌جمهوری با هم جلسات صمیمی‌دارند و مسائل را به هم منتقل می‌کنند و در یک فضای صمیمی‌طرح‌ها و پیشنهادات خود را بیان می‌کنند؛ لذا هیچ‌کدام از وزرای دو قوه بنا ندارند که از مجاری عمومی‌و تریبون‌های عمومی‌به تخریب و نقض یکدیگر بپردازند، لذا کسانی در این زمینه به دنبال فتنه‌گری هستند که با  انحراف  سخنان رؤسای قوا جو نامناسبی را دامن بزنند و وحدت در کشور را مورد خدشه قراردهند.

کد خبر 29642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز