مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

رفت‌وآمدهای خودروسازان فرانسوی به ایران برای ایجاد شرکتی مشترک با سهم ۵۰ درصدی ایران و پژوی فرانسه به صادرات خودروهای گران‌قیمت در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

با گذشت 2سال از مذاكره مسئولان ايران‌خودرو و پژوي فرانسه آخرين خبرها از عقب‌نشيني اين شريك بي‌وفاي فرانسوي در زمينه توليد خودرو مشترك در ايران تا بعد از تحريم‌ها و برنامه‌ريزي براي صادرات خودروهاي لوكس و گران‌قيمت حكايت دارد.بازخواني ديدگاه‌هاي اخير ماكسيم پيكا، مديرعامل شركت پژو از برنامه‌ريزي اين شركت فرانسوي براي صادرات خودروهاي گران‌قيمت از اروپا به ايران در مرحله اول همكاري با ايران‌خودرو حكايت دارد.

او اعلام كرده: اين صادرات انجام خواهد شد تا وجهه پژو در ايران تقويت شود و بعد از آن، در داخل ايران براي توليد خودروهاي ارزان‌تر اقدام خواهيم كرد. وي با مطرح‌كردن موضوع سرمايه‌گذاري در ايران اعلام كرده است: پژو تمايل دارد در ميان‌مدت در ايران، خودرو توليد كند اما تنها درصورت دستيابي به توافق نهايي در مذاكرات 5+1 و لغو تحريم‌ها عليه ايران در ‌ماه ژوئن امكان سرمايه‌گذاري براي توليد خودرو مشترك در ايران وجود خواهد داشت. اين ديدگاه مديرعامل پژو در حالي مطرح شده كه سهم خودروهاي لوكس و گران‌قيمت در سبد خودروي مشتريان ايراني بسيار ناچيز بوده و راهبرد اصلي خودروسازان ايراني نيز توليد خودرويي با قيمت مناسب و قابل استفاده براي عموم مردم است.

کد خبر 295076

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha