شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: روسای جمهور چین و روسیه در دیداری دوجانبه درباره مسائل امنیتی از جمله اوضاع اوکراین و شبه جزیره کره گفت و گو کردند.

putin-jinping

دیدار شی جینپینگ ،رئیس‌جمهور چین و ولادیمیر پوتین ،همتای روس او يک روز پیش از مراسم رژه نظامی هفتادمین سالگرد پیروزی شوروی سابق بر آلمان نازی انجام شد و خبرگزاری ایتارتاس به نقل از رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد اوضاع اوکراین ، سوریه و شبه جزیره کره و نیز مسائل امنیتی در منطقه آسیا - اقیانوس آرام از جمله موضوع‌‌هاي اصلی مورد بحث در این دیدار بود.

نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی رو به افزایش گذاشته است و روسیه و چین از جمله اعضای مذاکرات شش جانبه‌ای هستند که با هدف متقاعد كردن پیونگ یانگ برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای این کشور دنبال می‌شود و مدت‌هاست که با بن بست مواجه شده است.

به گزارش واحد مركزي خبر ،بیشتر مقامات غرب در بحبوحه تنش‌ها بر سر نقش روسیه در بحران اوکراین در مراسم هفتادمين سالگرد پيروزي شوروي سابق بر آلمان نازي شرکت نخواهند داشت.

این در حالی است که کیم یونگ نام ،رئیس تشریفات دولتی کره شمالی به جاي كيم جونگ اون، رهبر اين كشور برای شرکت در این مراسم وارد مسکو شده است و هنوز برنامه دیدار احتمالی او با روسای‌جمهور چین و روسیه مشخص نیست.

کد خبر 294517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha