پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

باد اردیبهشتی و بهار باشد و ما گم شویم در کوچه‌های کتاب.

كتاب‌هاي تازه ببينيم و از ديدنشان قند توي دلمان آب شود. اصلاً ارديبهشت همين اتفاق‌هايش خوب است.  بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، از 16 تا 26 ارديبهشت با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» در مصلاي امام خميني‌ره  برپا مي‌شود. مثل هر سال اين نمايشگاه بخش كودك و نوجوان هم دارد و اين بخش را انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان اداره مي‌كند. محمد طوسي، مسئول كار‌گروه كودك و نوجوان بيست و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «سالن‌هاي 22، ‌23، 24 و 25 به كتاب‌هاي كودك و نوجوان اختصاص دارد.»

به گفته‌ي طوسي300 غرفه‌ي كودك و نوجوان در اين سالن‌ها داير مي‌شود. او درباره‌ي  ناشران حاضر در نمايشگاه مي‌گويد: «ناشراني كه از سال 90 تا 94 بيش از 30 عنوان كتاب منتشر كرده باشند، مي‌توانند در اين نمايشگاه غرفه داشته باشند.»

سيد‌علي كاشفي‌خوانساري مسئوليت سراي اهل قلم كودك و نوجوان نمايشگاه كتاب هم به خبرنگار دوچرخه مي‌گويد: «امسال در سراي اهل قلم هر‌روز يك نشست برگزار خواهد شد.»

به گفته‌ي او هم‌چنين مراسم بزرگداشت دو نويسنده (يكي از نويسنده‌گان در قيد حيات و يكي از نويسندگاني كه هم‌اكنون در قيد حيات نيست) در سراي اهل قلم كودك و نوجوان برگزار مي‌شود.»

گفتني است در سالن برنامه‌هاي جنبي نيز، غرفه‌ها و فعاليت‌هاي متنوعي براي كودكان و نوجوانان تدارك ديده شده است كه از جمله‌ي آن‌ها مي‌توان به فعاليت‌هاي فرهنگي‌هنري متنوع كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در اين بخش اشاره كرد؛ فعاليت‌هايي مبتني بر كتاب و كتاب‌خواني.

کد خبر 293707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha