همشهری آنلاین: دومین دوره مسابقات آزاد کباده کشور روز جمعه ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در زورخانه حضرت ابوالفضل (ع) در آران و بیدگل اصفهان برگزار شد.

M.Zibalagha

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای، در این دوره از رقابت‌ها که برای انتخاب رکورددار کباده‌کشی سال 1394 برگزار شد، 29 مدعی قهرمانی از استان‌های کردستان، فارس، البرز، سمنان، مرکزی، یزد و خراسان رضوی حضور داشتند که در نهایت مبین زیبالقا (کردستان) در رده سنی جوانان با 312 جفت کباده‌کشی، ضمن کسب مقام اول این مسابقات، به عنوان رکورددار کباده‌کشی سال 1394 انتخاب شد.

محمد حسین گنجی‌زاده (فارس)، علی صالحیان (کردستان)، علی‌اصغر صمدی (البرز)، محمود چیزفهم (فارس) و حسین صائمی (سمنان) به ترتیب با 241، 240، 197، 196 و 184 جفت کباده‌کشی مقام‌های دوم تا ششم را از آن خود کردند.

لازم به ذکر است در این رویداد ملی از ورزش زورخانه‌ای، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آران و بیدگل، مسئولین نظامی شهرستان کاشان، مسئولین هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان، پیشکسوتان، قهرمانان و عموم مردم علاقه‌مند به این رشته ورزشی حضور داشتند.

خاطر نشان می‌گردد در این دوره از رقابت‌ها سن شرکت‌کنندگان از یازده تا پنجاه و هفت سال بود و گفتنی است در نخستین دوره از این مسابقات حسین صائمی (سمنان) با 233 جفت کباده‌کشی عنوان رکورددار کباده سال 93 را از آن خود کرده بود که در دومین دوره این مسابقات مبین زیبالقا (کردستان) با 79 جفت کباده‌کشی بیشتر نسبت به قهرمان دوره گذشته، ضمن شکستن رکورد سال 93، عنوان رکورددار کباده سال 94 را از آن خود کرد.

 

کد خبر 293173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha