همشهری آنلاین: ارتش صهیونیستی در چند روز گذشته نقض حاکمیت زمینی و هوایی لبنان و قطعنامه‌های بین المللی را افزایش داده است.

 افزایش نقض حاکمیت هوایی و زمینی لبنان توسط ارتش صهیونیستی

به گزارش ایرنا، یک واحد زرهی ارتش اشغالگر صهیونیستی ساعت سه بامداد روزسه شنبه از نوار مرزی لبنان و فلسطین اشغالی در بخش شرقی جنوب لبنان عبور و به داخل خاک لبنان تجاوز کرد.

همزمان با این تجاوز، نیروهای ارتش صهیونیستی مبادرت به پرتاب گلوله های منور در فضای منطقه آزاد شده رودخانه الوزانی کرده و نظامیان یک گشتی صهیونیستی نیزدست به اقدامات تجسسی درساحل این رودخانه و نزدیک تفرجگاه ها زدند.

براساس این گزارش، گروهی دیگر از نیروهای اشغالگر صهیونیستی صبح امروز در طول خطوط مرزی با لبنان از منطقه وادی العسل - العباسیه - الغجر تا ارتفاعات منطقه الوزانی مبادرت به گشت زنی کردند.

همزمان با این گشت زنی،صدای شلیک مسلسل های سنگین وچندین انفجار دربخش جنوبی کشتزارهای اشغالی شبعای لبنان شنیده شد.

هواپیماهای جاسوسی بدون خلبان ارتش صهیونیستی نیز حدود یک ساعت بر فراز کشتزارهای شبعا گشت زنی و اقدام به تصویربرداری کردند.

این در حالی است که ارتش صهیونیستی از چند روز قبل سرگرم برگزاری رزمایش در منطقه کشتزارهای اشغالی شبعای لبنان و جولان سوریه است و در آن از انواع سلاح سنگین با مهمات جنگی ازجمله توپخانه استفاده می کند.

گلوله های شلیک شده توسط نیروهای ارتش صهیونیستی گاهی تا نزدیک سیم خاردارهای مرزی و « خط مرزی آبی» فلسطین اشغالی با جنوب لبنان اصابت می کند.

سازمان ملل متحد بعداز پیروزی مقاومت لبنان و فرار ارتش صهیونیستی از جنوب این کشور در سال 2000 میلادی اقدام به ترسیم خطی موسوم به خط عقب نشینی نیروهای اشغالگر صهیونیستی کرد که به خط آبی معروف شد.

در روزهای گذشته جنگنده ها و هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین ارتش صهیونیستی بارها و برای ساعت های طولانی حاکمیت هوایی لبنان را نقض و در آسمان بیشتر مناطق این کشور مبادرت به پروازهای شناسایی کردند.

به گزارش ایرنا، صبح امروز یک بمب خوشه ای به جای مانده از تجاوز ارتش صهیونیستی به لبنان در تابستان سال 2006 میلادی( جنگ 33 روزه) در حومه شهرک مرزی عیترون درجنوب لبنان منفجر شد.

انفجار این بمب خوشه ای به جراجت شدید محمد مراد یک کشاورز لبنانی و قطع یکی از پاهای وی منجر شد.

درجنگ تابستان 2006 علیه لبنان، براساس آمارهای ارائه شده توسط نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد ، نیروهای ارتش صهیونیستی تنها در روز آخر این جنگ بیش از چهارمیلیون بمب خوشه ای در مناطق مختلف لبنان به ویژه روستاها و شهرک های مرزی جنوب لبنان پرتاب کردند.

تاکنون نیمی از این بمب ها کشف و خنثی شده و نیمی دیگر همچنان در مساحتی وسیع از زمین های کشاورزی در جنوب لبنان پراکنده هستند.

انفجار این بمب ها تاکنون به شهادت 50 شهروند لبنانی به ویژه غیرنظامیان و کودکان و زخمی شدن و معلولیت بیش از دویست تن منجر شده است.

کد خبر 292201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha