همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، گفت: طبق قولی که عربستان به ما داده است، اشد مجازات را برای مرتکبین این حادثه در نظر گرفته و تا حد اعدام هم پیش خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، دكتر علی جنتی در پي نامه رییس‌جمهور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد پیگیری ماجرای فرودگاه جده، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از زمانی که از حادثه آگاه شد پیگیری‌های لازم را از طریق کنسولگری در جده آغاز كرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ملاقات سفیر ایران با مقامات عربستان، افزود: در این راستا سفیر ایران در عربستان ملاقات‌های متعددی را داشته و طبق قولی که عربستان به ما داده است اشد مجازات را برای مرتکبین این حادثه در نظر گرفته و تا حد اعدام هم پیش خواهد رفت.

جنتی با تأكيد بر واكنش جدي‌تر نسبت به این موضوع، افزود: با توجه به نظرات برخی علما که نظرشان را در مورد عمره اعلام کردند، عمره مفرده تنها یک حرکت مستحبی است، لذا نیازمندیم به صورت جدی با این مسئله برخورد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از آنجایی که مردم و نخبگان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد و با وزارت امور خارجه رایزنی می‌کنیم و از اين پس هم پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

طبق اين گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نامه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آورده است: «با توجه به حادثه تعرض به دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده، اگرچه احترام به علائق مذهبی مردم و تامین امکانات زیارتی برای علاقمندان جزو سیاست‌ها و برنامه‌های دولت است، لیکن در صورتی که امنیت و کرامت زائران تامین نشود استحباب این امر در مقابل گناه بزرگ توهین به زائران و صدمه به عزت ملی رنگ می‌بازد و در شرایطی ممکن است به حرام تبدیل شود. از این رو ضروری است سازمان حج و زیارت با همکاری وزارت امور خارجه، پیگیری‌های خود را با مقامات سعودی به طور جدی ادامه داده و نسبت به مجازات در مورد مجرمین و تامین امنیت زائران اطمینان حاصل نماید و گزارش دقیق و جامعی جهت تصمیم‌گیری ارائه کند».

کد خبر 291974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha