همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با محکوم کردن اقدام ماموران متخلف فرودگاه جده عربستان، گفت: باید متخلفان این حادثه به اشد مجازات برسند و استمرار سفرهای عمره مفرده به عملکرد مقام‌های سعودی در برخورد با این موضوع بستگی دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي‌عسكر گفت: در صورتي كه مقام‌هاي سعودي برخورد قاطعي با اين موضوع نداشته باشند، استمرار سفرهاي عمره مفرده به مصلحت كشور و مردم ايران نيست.

سرپرست حجاج ايراني ادامه داد: به طور قطع حركت قبيح ماموران فرودگاه جده عربستان كه بايد تامين كننده امنيت مردم باشند، محكوم است و بايد متخلفان به اشد مجازات برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر اضافه كرد: مسئولان عربستان قول داده‌اند كه متخلفان به اشد مجازارت برسند و ما در انتظار عملي شدن اين وعده هستيم.

وي با تقبيح عمل ماموران ياد شده، كار آن‌ها را يك اقدام بي‌سابقه دانست كه موجب جريحه‌دار شدن احساسات عموم مردم ايران شد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، درخواست ايران براي برخورد شديد با ماموران متخلفت عربستاني را يك خواست معقول و به حق اعلام و اضافه كرد: مسئولان سازمان حج و زيارت و وزارت امور خارجه از‌‌ همان لحظات اوليه وقوع اين حادثه وارد عمل شدند و بار‌ها اعتراض رسمي خود را به صورت كتبي اعلام كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر گفت: همچنين در‌‌ همان ابتداي امر مسئولاني از ايران به عربستان اعزام شدند و در گفت‌و‌گوهاي جدي با مقام‌هاي سعودي خواستار رسيدگي سريع و اشد مجازات براي متخلفان شدند.

سرپرست حجاج ايراني افزود: مقامات سعودي و پليس جده نيز در اين زمينه بررسي و مستندسازي كرده و در ‌‌نهايت افراد متخلف شناسايي و زنداني شده‌اند.

قاضي‌عسكر تاكيد كرد: اگر متخلفان اين حادثه زشت و بي‌سابقه به اشد مجازات برسند كمي احساسات ملت بزرگ ايران فروكش مي‌كند اما در غير اين صوت كنترل كردن احساسات مردم آسان نيست و امكان دارد كه تصميمات ديگري در اين زمينه گرفته شود.

هشتم فروردين ماه 94 دو نوجوان ايراني پس از انجام عمره مفرده و در حال بازگشت به ايران، در فرودگاه جده با مشكلاتي از جانب مامورين مستقر در فرودگاه مواجه شدند و اين در حالي است كه عربستان قوانين سختگيرانه‌اي درباره چنين جرايمي اعمال مي‌كند.

کد خبر 291736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha