همشهری آنلاین: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مجوز ندادن فرودگاه جده به فرود هواپیمای ۷۴۷ ایران ایر به بهانه سن بالای آن را غیرقانونی و غیرمنطقی خواند و گفت: ملاک ایمنی هواپیما عمر آن نیست چراکه در حال حاضر هواپیماهای با عمر ۴۰ سال هم در دنیا پرواز می‌کنند.

هواپیماش

به گزارش ایسنا، مقصود اسعدی سامانی درباره عدم ارائه مجوز فرودگاه جده به هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ایران ایر برای فرود در این فرودگاه گفت: برنامه‌های پرواز از قبل تعیین و به مقاصد پروازی نیز اعلام می‌شود که هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز این اقدام را انجام داده بود ضمن اینکه این هواپیما در سال گذشته چندین پرواز به جده داشت.

وی با اشاره به اینکه مجوز ندادن فرودگاه جده برای فرود هواپیمای ۷۴۷ ایران ایر به بهانه سن بالای آن غیرقانونی و غیرمنطقی است، افزود: برنامه پروازی از قبل در اختیار فرودگاه جده بود و مسئولان این فرودگاه می‌توانستند قبل از این که هواپیما از فرودگاه امام خمینی (ره) تیک‌آف کند موضوع را اعلام کنند بنابراین عدم مجوز در زمان فرود به هواپیمای 747 ایران در فرودگاه جده با انگیزه‌های سیاسی بود و شیطنت آنها را نشان می‌دهد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ملاک ایمنی هواپیما عمر آن نیست چراکه در حال حاضر هواپیماهای با عمر ۴۰ سال هم در دنیا پرواز می کنند. رعایت استانداردها و تعمیر و نگهداری هواپیما ملاک ایمنی است که این هواپیما همه این پارامترها را دارد و تا هواپیمایی صلاحیت پرواز را نداشته باشد کارشناسان استاندارد پرواز مجوز پرواز را نمی دهند.

سامانی با بیان اینکه این نوع هواپیمای ایران ایر فعلا به عربستان پرواز نمی کند افزود: این موضوع توسط شرکت ایران ایر و رئیس ایستگاه هما در جده در حال پیگری است.

براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، هواپیمای زائران ایرانی به جده روز چهارشنبه هفته گذشته توسط کشور عربستان در فرودگاه این شهر پذیرفته نشد و این هواپیما به ایران بازگشت. عربستان مدعی شد هواپیماهایی که تأیید استانداردهای اروپا را نداشته باشند اجازه ورود به فرودگاه جده را ندارند و بوئینگ 747 هما هم دارای سن بالایی است.

کد خبر 291840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha