شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش یک سوم مدارس کشور را غیراستاندارد و نیازمند به بازسازی اعلام کرد. علی‌اصغر فانی با تأکید بر اینکه همه تلاش دولت در راستای این است که مدارس فرسوده کشور را بازسازی و مقاوم‌سازی کند، گفت: حدود یک سوم از این ‌مدارس استاندارد شامل ۵۲۰هزار کلاس درس نیاز به تخریب، بازسازی و مستحکم‌سازی‌ دارد.

هم‌اكنون 2600واحد آموزشي در سطح كشور نيمه تمام باقي مانده است كه تكميل اين طرح‌ها در اولويت برنامه‌هاي ‌ وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. وي با اعلام اينكه بيش از 20درصد مدارس كشور توسط خيران ساخته شده، افزود: براي ساخت‌وساز مدارس و تخريب مدارس فرسوده 2منبع مالي از محل بودجه‌هاي عمراني استاني و ملي و در كنار آن كمك‌هاي خيرين مدرسه ساز وجود دارد.براي تشويق خيرين و حضور بيشتر آنها در طرح‌هاي نيمه‌تمام طبق برنامه‌ريزي انجام شده، خيريني كه طرح‌هاي نيمه‌تمام آموزشي را تمام كنند، پروژه به نام خودشان ثبت مي‌شود.

برخي از خيرين ممكن است به‌دليل نداشتن نقدينگي نتوانند طرح‌هاي عمراني آموزش و پرورش را آغاز كنند؛ به همين دليل براي حل‌شدن مشكل اين تعداد نيز با همكاري بانك مركزي و پرداخت سود تسهيلات توسط وزارت آموزش و پرورش به خيرين علاقه‌مند به مدرسه‌سازي‌ وام اختصاص داده مي‌شود. تمام تلاش دولت يازدهم اين است كه با ايجاد رونق در چرخه اقتصادي حق مردم را بدهد. پيش از اين نيز رئيس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس گفته بود با توجه به آسيب پذيري دانش‌آموزان مقطع ابتدايي نسبت به ساير مقاطع، تخريب و بازسازي مدارس فرسوده اين مقطع در اولويت آموزش و پرورش است.

 

کد خبر 291781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha