شهرداری تهران ۲۱۰۰میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص داده است اما دولت تنها ۲۰۰میلیارد تومان به این ناوگان حمل ونقل شهری پرداخته است.

براساس قانون بايد دولت 50درصد از هزينه ساخت و توسعه مترو را پرداخت كند و مديريت شهري نيز بايد 50درصد بقيه را بپردازد.
به‌گفته عليرضا دبير رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران، دولت در بودجه مترو بايد به مديريت شهري كمك كند. ترافيك را با برنامه‌ريزي صحيح، نقشه راه درست، زيرساخت مناسب و اقدامات كارشناسي شده مي‌توان مديريت كرد و در اين ميان، فقط مترو است كه مي‌تواند ترافيك را ضربه‌فني كند.

وي تصريح كرد: در چند سال اخير، كارهاي بسيار خوبي در پايتخت انجام شده است. حتي منتقداني كه ديد مثبتي نسبت به مديريت شهري و عملكرد آن ندارند نيز بارها و بارها به اين نكته صحه گذاشته و تأكيد كرده‌اند كه در اين چند سال، اقدامات بسيار خوبي در تهران اتفاق افتاده است. وي افزود: البته بايد جلوي رشد بي‌‌رويه تهران گرفته شود و به اين منظور، چنانچه طرح جامع شهر تهران مورد پيگيري قرار گرفته و به آن عمل شود، اتفاق بسيار خوبي خواهد افتاد و در غيراين صورت، اتفاقاتي كه در 20سال اخير رخ‌داده، همچنان ادامه خواهد يافت و وضع بدتر هم خواهد شد. وي با اشاره به اينكه تمام ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادها بايد كمك كنند تا براي آيندگان، تهران خوبي از خود به يادگار بگذاريم، اظهار كرد: قديمي‌ها با وجود ايرادات و اشكالات موجود در زيرساخت‌هاي شهري، تهران خوبي را براي ما به يادگار گذاشته‌اند.

دبير با بيان اينكه در تهران، 17دستگاه، خود را صاحب موضوع ترافيك مي‌دانند و اين دستگاه‌ها بايد يكپارچه شوند، تصريح كرد: به اين منظور بايد دولت و زيرمجموعه‌هاي تحت نظارت آن كنار بروند و تمام مجموعه‌ها در حوزه اجرا با مديريت شهري هماهنگ باشند.

تحقق مديريت يكپارچه شهري براي چابك‌سازي دستگاه‌هاي مسئول از يكسو و برطرف شدن هرچه سريع‌تر مشكلات موجود از جمله آلودگي هواي پايتخت مورد تاكيد همه اعضاي شوراي شهر تهران است.

کد خبر 291356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha