همشهری‌آنلاین: «میلوس زمان» ،رئیس جمهور چک درهای کاخ پراگ را به روی سفیر آمریکا در این کشور بست.

Milos_Zeman

بر اساس گزارش رسانه‌هاي داخلي جمهوري چك، این موضوع پس از آن رخ داد که سفیر آمریکا سخنانی را در انتقاد از تصمیم مقامات جمهوری چک مبنی بر شرکت در مراسم یادبود جنگ دوم جهانی در مسکو مطرح کرد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از پراگ، «زمان» درباره تصمیم خود مبنی بر شرکت در این مراسم یادبود گفت: «نمی‌توانم تصور کنم سفیر جمهوری چک در واشنگتن، به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کند که به کجا سفر کند.»

رئيس‌جمهور چك افزود: «من به هیچ یک از سفرا اجازه نمی‌دهم در خصوص سفرهای خارجی من اظهار نظر کنند. سفیر اندرو شاپیرو با در بسته کاخ روبه‌رو می‌شود.»

با این وجود، سخنگوی رئیس‌جمهور چک در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی اعلام کرد «شاپیرو» همچنان می‌تواند در رویدادهای اجتماعی در «کاخ پراگ» که محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور این کشور است شرکت کند.

«شاپیرو» پیشتر در گفت‌و‌گو با تلویزیون دولت جمهوری چک اعلام کرد حضور «زمان» در این مراسم یادبود به عنوان تنها مقام یک کشور عضو اتحادیه اروپا، اقدامی ناپسند خواهد بود.

سران کشورهای اروپایی پیشتر اعلام کردند این مراسم یادبود را که قرار است در ماه مه برگزار شود، به علت نقش روسیه در درگیری‌های اوکراین تحریم می کنند.

ین در حالی است که «زمان» تا کنون بارها از خط و مرزهای تعیین شده توسط اتحادیه اروپا تخطی کرده است.

کد خبر 291345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha