همشهری‌آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رییس جمهوری قزاقستان، گسترش روابط ایران و قزاقستان را به نفع ملت‌های دو کشور و ثبات امنیت منطقه دانست

دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار با نور سلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان، گسترش روابط ایران و قزاقستان را به نفع ملت‌های دو کشور و ثبات امنیت منطقه دانست.

این دیدار پنجشنبه و در حاشیه هفتمین نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، احمدی‌نژاد افزود: اگر چه حجم همکاریهای دو کشور رو به گسترش است اما در زمینه‌های سرمایه‌گذاری ، کشاورزی، صنعت و انرژی ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین از همتای قزاقستانی خود برای حضور در اجلاس آتی سران کشورهای حاشیه دریای خزر در تهران دعوت کرد و گفت : بی‌شک این چنین سفرها، گام‌هایی بلند برای گسترش روابط خواهد بود.

رییس جمهوری قزاقستان نیز با تاکید بر فعالتر شدن کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و قزاقستان تصریح کرد: ما از طرح تهران برای ادامه راه‌آهن سراسری ایران به آسیای‌میانه ، چین و روسیه حمایت می‌کنیم.

نظربایف گسترش روابط دوجانبه‌از جمله در زمینه نفت با ایران‌را خواستار شد و گفت: ظرفیتی دومیلیارد دلاری درسال برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد.

رییس جمهوری قزاقستان همچنین‌از حق ملت ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت کرد.

به‌گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، احمدی نژاد و نظربایف در این دیدار که در محل سالن نشست شانگهای‌برگزار شد،بر گسترش و تعمیق مناسبات و همکاریهای دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند

کد خبر 29082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز