شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

به رسم هر سال، امسال هم مراسم یادبود هنرمندان فقید سال ۹۳در آیین «ماییم و آب دیده» با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مدیران حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی پایتخت و هنرمندانی چون علی نصیریان، غلامحسین امیرخانی و محمد سریر در تالار ایوان شمس برگزار شد.

تقدیرازخانواده‌های هنرمندان فقید

به گزارش همشهري، مجيد سرسنگي مديرعامل خانه هنرمندان ايران يكي از سخنرانان مراسم بود كه ضمن خوشامدگويي به حاضران گفت: ما اينجا گرد هم آمده‌ايم تا ياد هنرمنداني را گرامي بداريم كه امروز از نعمت وجودشان بي‌بهره‌ايم. مايه مباهات است كه جامعه ما به‌ويژه اهالي فرهنگ بعد از درگذشت اين عزيزان همچنان به يادشان هست و سپاس، قدرداني و تسليت خود را نثار خانواده‌ها و بازماندگان هنرمندان فقيد مي‌كند.

شهردار تهران هم با گراميداشت ياد هنرمندان درگذشته گفت: اگر هنر و هنرمندان نبودند، زندگي ما در اين دنيا به زيبايي امروز نبود. هنرمندان ما با استعداد ذاتي‌شان، نه‌تنها هنر و زيبايي بلكه دانايي را توأم با اين مفاهيم به ما ارائه كردند. بشر از وجهي ديگر هم مديون هنرمندان است، چرا كه آنها بسياري از علومي را كه نياز عموم مردم بود اما صرفا به خواص اختصاص داشت، در لباس هنر براي همه نسل‌ها ماندگار كردند.

قاليباف با ابراز همدردي و همراهي با خانواده هنرمندان فقيد يادآور شد: بدون شك بر اين باوريم كه اين همه تلاش و خوبي هم در اين دنيا باعث عزت و افتخار اين هنرمندان است، هم در سراي باقي جزو باقيات الصالحات آنها خواهد بود. بنده هم به‌عنوان خدمتگزار در مجموعه شهرداري تهران دور از هيچ منتي در همه فراز و نشيب‌ها، روزهاي خوش و سخت، فرودها و اوج‌هاي فرهنگ و هنر در اين شهر و كشور، هميشه در كنار شما بوده‌ام و خواهم بود.

بعد از سخنان شهردار تهران، لوح‌هاي يادبود خانه هنرمندان ايران به خانواده‌هاي هنرمندان فقيد ازجمله انوشيروان ارجمند، عبدالمجيد حسيني راد هنرمند نقاش، اكبر صابونچي استاد خوشنويسي، عبدالحسين پرتوي هنرمند عكاس، حسن حاضرمشار هنرمند مجسمه‌ساز، استاد مشفق كاشاني شاعر، احمد اديب استاد هنرهاي سنتي و بهمن بوستان هنرمند موسيقي اهدا شد.

  • هديه قاليباف به خانواده پاشايي

در بخشي از مراسم، مديرعامل خانه هنرمندان به پاس خدمات و همراهي‌هاي قاليباف با جامعه هنري تصويري از كوه دماوند را به قاليباف اهدا كرد. شهردار تهران هم ضمن اهداي اين تابلوي نقاشي به خانواده مرحوم مرتضي پاشايي، گفت: قبل از مرحله پاياني درمان توفيق ملاقات او را در بيمارستان پيدا كردم و وقتي كه هم‌سخن شديم، پاشايي را جواني بي‌ريا، باروحيه و بسيار مقاوم ديدم كه تا آخرين لحظه با بيماري مبارزه كرد.

در فاصله ميان سخنراني‌ها‌ و بخش‌هاي مختلف برنامه يادبود هنرمندان فقيد سال 93، اركستر فرهنگي شهر تهران به رهبري نادر مشايخي قطعاتي را براي حاضران در اين مراسم اجرا كرد. سيدمحمد هادي ايازي، قائم‌مقام وزير بهداشت و حجت‌الاسلام ميثم امرودي معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران هم در اين برنامه حضور داشتند.

  • افتتاح بزرگ‌ترين سالن تئاتري

محمدباقر قاليباف درباره ارمغان شهرداري تهران براي هنرمندان تئاتر و موسيقي در سال آينده به مهر گفت: شهرداري همواره تلاش كرده در توسعه مسائل فرهنگي هنري شهر تهران تلاش‌هايي را در حد امكانات خود انجام دهد. بر همين اساس، اين قول را مي‌دهم كه همزمان با ايام فرخنده ماه‌هاي رجب و شعبان بزرگ‌ترين سالن تئاتر شهر تهران را در مجموعه خاوران افتتاح ‌كنيم. تاسيس اركستر فرهنگي شهر تهران هم از كارهاي خوبي بود كه شهرداري تهران آن را به سرانجام رساند كه كارهاي آن مي‌تواند در آينده شكل بهتر و جدي‌تر نيز پيدا كند.

کد خبر 289804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha