همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طی یک سال و نیم گذشته ۱۸۴ واحد دانشگاهی حسابرسی و نظارت شده و بسیاری از مسئولان متخلف تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

به گزارش تسنیم، دكتر حمید میرزاده در صد و هشتمین جلسه هیئت‌ رئیسه دانشگاه آزاد اسلامي، درباره عملکرد دانشگاه آزاد در سال 93، گفت: در مجموع طی یک سال و نیم گذشته، بدون اغراق تمامی حوزه‌های دانشگاه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و دانشگاه آزاد اسلامی همراه با تقویت ارزش‌های اسلامی، نشاط سیاسی و علمی را نیز در دانشگاه ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به نهادینه شدن انضباط مالی و اداری در دانشگاه، اظهار داشت: 260 واحد از 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی از طریق شبکه اتوماسیون اداری به یکدیگر و به سازمان مرکزی متصل شده‌اند که سرعت‌بخشی در ارائه خدمات، انتقال اطلاعات و کاهش بوروکراسی را در پی خواهد داشت.

میرزاده به ارائه گزارشی از دستاوردهای بخش‌های مختلف دانشگاه پرداخت و گفت: طبق اعلام معاون سنجش و پذیرش دانشگاه، 960 هزار نفر طی سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که در تاریخ این دانشگاه بی‌سابقه بوده و با توجه به شرایط فعلی کشور که با کاهش جمعیت روبه‌روست و رقبای دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافته است، نشان می‌دهد جوانان دریافته‌اند یک حرکت منظم علمی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال شکل‌گیری است.

میرزاده در ادامه تصریح کرد: اگرچه برخی رسانه‌ها از روی عمد موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را منعکس نمی‌کنند، اما آثار مثبت توسعه کیفی دانشگاه در جامعه مشهود است. دانشگاه آزاد در همه عرصه‌ها از جمله حوزه پزشکی موفقیت‌های زیادی داشته‌ است. در یک روز 50 مرکز تحقیقاتی و بیمارستان افتتاح شد و این بیمارستان‌ها به‌ سرعت در حال تجهیز هستند.

وی افزود: در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده به‌ گونه‌ای که در تاریخ 32 سال دانشگاه بی‌سابقه بوده است، به‌ طور مثال طی یک سال گذشته ظرفیت مقطع دکتری و کارشناسی ارشد افزایش چشمگیری یافته است و روند جذب هیئت علمی شتاب گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: بیشتر دانشگاه‌های ما در حال حاضر از نظر اقتصادی از حالت زیاندهی و ورشکستگی خارج شده‌اند و برآورد ما این است که تا پایان امسال تعداد واحدهای زیان‌ده به حداقل خواهد رسید.

میرزاده با بیان اينكه «در همه بخش‌های دانشگاه شاهد تحولی مثبت هستیم»، گفت: در حوزه فرهنگی و تشکل‌های سیاسی شاهد تحول و جهش بوده‌ام. فعال شدن کانون‌های فرهنگی و قرآن و عترت و اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی از جمله مهمترین اقداماتی است که در این حوزه انجام شده و قطعاً باعث ایجاد تأثیرات مثبتی در سطح جامعه نیز خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به ایجاد انضباط مالی اداری در دانشگاه آزاد، گفت: طی یک سال و نیم گذشته 184 واحد دانشگاهی حسابرسی و نظارت شده و بسیاری از مسئولان متخلف تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. همچنین دانشگاه در حوزه برنامه‌ریزی نیز به‌ روز شده به‌گونه‌ای که بودجه هر سال، سال قبل در ابتدا توسط هیئت‌های امنای استانی و پس از تلفیق در هیئت امنای مرکزی و بدون هر گونه تأخیر، تصویب و نهایی می‌شود. این روال امسال نیز ادامه دارد در حالی که تصویب و ابلاغ بودجه دستگاه‌های دیگر گاهی تا شهریور ماه نیز اعمال نمی‌شود.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های عمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از یک‌ میلیون مترمربع فضای آموزشی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. طرح‌های بزرگ تجمیع دانشگاه شامل 7 پردیس (سایت جدید واحد تهران پزشکی، تهران دارویی، تهران شمال و تهران مرکزی) کار بسیار بزرگی است که در حوزه معاونت عمران در حال انجام است.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: با تلاش‌های مهندس هاشمی و دکتر احسانی در زمینه انتقال ساختمان‌های پراکنده دانشگاه از محدوده پاسداران و تجمیع آنها در سایت پونک، شاهد ایجاد انسجام و کاهش هزینه چشمگیر در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

وی با بیان اينكه «طبق محاسبات انجام شده، در 32 حوزه دانشگاه شاهد حرکت‌های بی‌سابقه‌ای هستیم»، افزود: در سازمان سما ایجاد مدارس دوزبانه و مدارس تخصصی ورزشی به‌منظور کیفی سازی و مهارت محوری، در حال انجام است.

میرزاده اظهار داشت: در معاونت دانشجویی نیز راه‌اندازی نرم‌افزار نقل و انتقال باعث کاهش هزینه‌های دانشجویان و خانواده‌های آنها شده است. به‌طور کلی می‌توان گفت عملکرد این حوزه نسبت به گذشته حدود 80درصد بهبود یافته است.

وی با اشاره به عملکرد معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد گفت: نامه همراه با امضای 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاکی از رضایت مجلس از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی بود. بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه تحصیلات تکمیلی هستند و مدیران دانشگاه با جدیت تمام در حال پیگیری مطالبات ایشان است.

میرزاده با بیان اینکه توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان توسط تمامی واحدهای دانشگاهی در حال پیگیری است، گفت: تجاری‌سازی تحقیقات یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است و تمامی همکاران با جدیت در حال اجرایی کردن این مهم هستند.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم ظرف دوسال و نیم باقی‌مانده از مأموریت من در این دانشگاه، بسیاری از اهداف تعیین شده اجرایی شود.

کد خبر 289343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha